נתניהו: "יש גישושים עם חברי כנסת של בנט וסער"

ראש הממשלה טוען כי ישנם עריקים שיעברו מתקווה חדשה וימינה: "הם לא רוצים ממשלת רוטציה עם לפיד". בנוסף הבהיר כי בשום מצב לא ישען על תמיכת הערבים גם לא של רע"מ: " עבאס, טיבי ועודה רוצים להפיל אותנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/03/21 08:42 ד בניסן התשפא

נתניהו: "יש גישושים עם חברי כנסת של בנט וסער"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות משבוע לבחירות, וראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הבוקר (ד') בערוץ 12 והציג את הקואליציה האפשרית שיקים. בתחילה הבהיר כי בכל מקרה הוא לא ייתמך ברע"מ, גם במידה ותעבור את אחוז החסימה: "לא, אני לא צריך את רע"מ. רע"מ לא תהיה האצבע ה-61 וגם לא אשען עליה. לא רק שאני לא צריך את רע"מ אני יכול להגיד הפוך, רע"מ ומנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה רוצים להפיל אותנו".

נתניהו פירט על השותפים שלו האפשריים עבורו לממשלה: "החרדים, הציונות הדתית ששם בטוח לא הולכים עם לפיד". אך נתניהו מודע כי לא די בהם כדי להגיע לרוב של 61 "גם נפתלי בנט, אם הוא יקבל מספר מנדטים סביר, יצטרף אלינו במקום מכובד". אך ביקש להבהיר כי מדובר בתיק שר ולא ברוטציה על ראשות הממשלה: "בשום אופן לא רוטציה משום שראינו מה זה עושה. אצלי אין רוטציה ולכן כשבנט אומר שהוא ייכנס לרוטציה, זה רק עם לפיד".

כרגע לפי הסקרים נראה שאין רוב מובהק לאחד מהגושים, ונראה כי גוש הימין עדיין מפוצל בין נתניהו לבין מצביעי ימין שילכו עם בנט או סער. "אני יכול להגיד לך דבר מעניין. אנחנו רואים בסקרים תזוזה של מצביעים מהמפלגות האחרות כי הם לא רוצים ממשלת רוטציה עם לפיד" אמר נתניהו. "אנחנו מקבלים כבר גישושים, כך אני אגיד את זה, מחברי כנסת גם אצל בנט וגם אצל גדעון שאומרים, אם הם ינסו לעשות את התרגיל הזה, כפי שהם כנראה מתכננים, כי הם יודעים, הם יושבים בפנים, לעשות רוטציה עם לפיד ולהמליך בעצם את לפיד לראשות הממשלה, אנחנו לא יכולים להשלים עם זה".

יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיב לדברי נתניהו על אפשרות של עריקים: "נתניהו,כהרגלו, משקר בספינים על גישושים ועל עריקים. הוא יודע שתקווה חדשה לא תאפשר לו להקים ממשלה חדשה ומנסה לייאש ציבור לאומי גדול שמאמין בתקווה ומייחל להחלפתו. ביום שלישי מפסיקים את תרבות השקר ושמים ת׳ בקלפי".