סער: "לא ידעתי איך יתפתח הניסיון של נתניהו לשעבד את המדינה"

יו"ר תקווה חדשה אומר בראיון כי הוא שוקל מחדש את עמדתו בחוק שיאסור כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. "חשבתי שלא נכון לחוקק חקיקה בנסיבות שהיו, שהייתה אז פרסונלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/21 13:42 כו באדר התשפא

סער: "לא ידעתי איך יתפתח הניסיון של נתניהו לשעבד את המדינה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אומר היום (ד') בראיון לחדשות 12 כי ישקול מחדש את עמדתו בכל מה שקשור לחוק שיאסור כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום, והתכוון כמובן למצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים אמר בשל החשש הממשי מאי הכרעה בבחירות לכנסת ה-24 והליכה חוזרת לבחירות חמישיות. סער אמר: "הולך להיווצר מבוי סתום שמוביל לבחירות חמישיות".

סער התייחס לאותו מבוי סתום, אמר: "אני חשבתי שלא נכון לחוקק חקיקה בנסיבות שהיו, שהייתה אז פרסונלית", אמר. "לא ידעתי איך יתפתח הניסיון של נתניהו לשעבד את המדינה לאינטרסים הפרטיים שלו, יש לו 70 חברי כנסת בקואליציה והוא מדרדר את המדינה לבחירות רביעיות רק כדי לא לקיים את ההסכם שהוא חתם עליו - זה שעבוד הליכוד והמדינה לאינטרסים האישיים של נתניהו. אשקול מחדש את עמדתי בסוגיה הזו ואביא את זה בפני חבריי".

בחודש שעבר, סערה המערכת הפוליטית בעקבות הגעתו של ראש הממשלה לבית המשפט המחוזי בירושלים וישיבתו על ספסל הנאשמים. "זה יום קשה לכולם וזה יום קשה למדינת ישראל", אמר סער. "זה נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו. צריך לאפשר לנהל את ההלוך השיפוטי בלי התערבות פוליטית משום צד שהוא ובלי שום סוג של לחצים פוליטיים". 

בדצמבר 2019, מעט לפני שהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, בנוגע לאפשרות שבג"צ יפסול את נתניהו מהרכבת הממשלה הבאה, אמר סער כי "השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"צ יתערב בסוגיה. החוק ברור. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית המשפט אלא בקלפי".


(גדעון סער מתייחס למשפט נתניהו)