ההסתדרות הרפואית דורשת: "חקירה נגד ההסתה כנגד רופאים המעודדים חיסונים"

במכתב תלונה מציג היו"ר, שורה של אמירות קשות הנאמרות בעיקר ברשתות החברתיות על ידי מתנגדי החיסונים. במקביל הוא שיגר מכתב תמיכה לרופאים נגדם מופנים דברי ההסתה. "הזדעזעתי לקרוא על המתקפות האישיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/03/21 09:32 כו באדר התשפא

ההסתדרות הרפואית דורשת: "חקירה נגד ההסתה כנגד רופאים המעודדים חיסונים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההסתדרות הרפואית דורשת פתיחה בחקירה לאלתר נגד האלימות וההסתה ברשתות החברתיות כנגד רופאים המעודדים חיסונים. במקביל לדרישה, שיגר היו"ר, פרופסור ציון חגי, מכתב תמיכה לרופאים נגדם מופנים דברי ההסתה.

פרופסור ציון חגי, פנה הבוקר (ד') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות דברי ההסתה והאלימות הקשים המופנים נגד רופאים בכירים הפועלים לקידום מאמץ החיסונים הלאומי, בראשם חברת וועדת החיסונים של משרד הבריאות וחברת קבינט המומחים פרופסור גליה רהב, ופרופסור גילי רגב.

במכתב התלונה, מציג חגי שורה של אמירות קשות הנאמרות בעיקר ברשתות החברתיות של מתנגדי החיסונים, הפועלים גם באמצעות מימון מודעות וקמפיינים המבקשים להפיץ פייק ניוז, במטרה להפחיד את הציבור ב"אופן שרלטני". 

במכתב התמיכה ששיגר במקביל, כתב חגי לרהב וחבריה: "הזדעזעתי לקרוא על המתקפות האישיות שאת חווה מצד מכחישי מדע ומתנגדי חיסונים משולחי רסן ואלימים. אני מבקש לחזק את ידייך אל מול אותן התבטאויות אלימות וקשות. אך אין לזלזל בחומרת המעשים ויש למצות את הדין".

"מבטיחים לעמוד איתן לצד הרופאים בחזית העשייה ונמשיך לקדם את קמפיין עידוד המודעות והחשיבות לחיסונים", אומרים הבוקר בהסתדרות הרפואית.

"השכנה העתידית של היטלר בגיהינום"

על רקע השאלה האם לחסן או לא לחסן ילדים נגד קורונה הפכה פרופסור גליה רהב קורבן לפוסטים ולאמירות קשות ביותר נגדה ברשת החברתית של פייסבוק מצד מתנגדי החיסונים.

"גליה, מקווים ומייחלים ליום שאלוהים ייקח אותך במהרה בימינו ונאמר אמן", כתב מגיב אחד, והשני הוסיף "השכנה העתידית של היטלר בגיהינום". בפוסט אחר הואשמה רהב בכך שחברת פייזר משלמת לה בכדי שתעודד להתחסן – טענה אותה הכחישה בתוקף.

במקום אחר הושוותה רהב למי שעברה על קוד נירנברג, קוד האתיקה הראשון שפורסם לאחר משפט הרופאים במשפטי נירנברג, במסגרתו הועמדו לדין רופאים נאצים שערכו ניסויים בבני אדם במהלך השואה ובמלחמת העולם השנייה.

רהב לא הגישה תלונה למשטרה. "בתי, שהיא רופאה בעצמה, נחשפה למה שכותבים עליי ונחרדה. היא אמרה לי להיכנס לראות איך מאיימים על החיים שלי, כאילו שאני רוצחת את ילדי ישראל. ביום שישי היא פנתה למשטרה, ואז התקשרו אליי מהמשטרה".

ממשרד הבריאות נמסר אמש: "אנו מגנים איומים וגינויים כלפיי צוותי הרפואה והרופאים השוחרים במדע. פרופ' גליה רהב הסכימה לתת מזמנה הפרטי והיא שותפה בצוות הוועדה המייעצת למשרד הבריאות, בהתנדבות מלאה. אנו מודים לכל חברי הצוות על השתתפותם ומוקירים זאת.

"פרט לכך פרופ' גליה רהב מטפלת במסירות ובמקצועיות באלפי חולים במחלות זיהומיות בכלל ובוודאי במגפת הקורונה והצילה את חייהם של אלפי אנשים.

"אנו דוחים בשאת נפש את ההודעה המגנה אותה ומשווה אותה לעבר האפל של העולם. זו בושה וכלימה עבור אותם אנשים שבחרו להתבטא ככה. בזכות שיתוף הידע והשיח בין המומחים אנו בחזית המאבק בקורונה ותוצאות מבצע החיסונים הן מהטובות בעולם, זאת משתקף בבטיחות ובמועילות החיסון בישראל".

https://www.youtube.com/watch?v=5RjFOKjm5uY
(פרופסור גליה רהב)