חג פסח בצל הקורונה | איך יראה ליל הסדר שלנו?

במשרד הבריאות חששו אך לעת עתה נראה שמסיבות הפורים ההמוניות לא הובילו לעליה בתחלואת הקורונה. "אם נתוני התחלואה ימשיכו ככה - לא יהיה צורך בהגבלות", אמרה ד"ר שרון אלרעי-פרייס. פרופסור נחמן אש: "מעריך שעד הבחירות או עד פסח לא יהיה סגר נוסף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/03/21 07:48 כו באדר התשפא

חג פסח בצל הקורונה | איך יראה ליל הסדר שלנו?
שולחן ליל הסדר, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בתענית אסתר, יום חמישי ה-25.2, התריע שר הבריאות יולי אדלשטיין מפני התפרצות מחודשת של מגפת הקורונה, לאחר שפורסמו תיעודים של חגיגות פורים המוניות שנערכו לפני העוצר הלילי שהטילה הממשלה בימי הפורים, במטרה לצמצם את החגיגות. "על החוגגים במסיבות ההדבקה לדעת: זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם", אמר אדלשטיין.

מבט לאחור מלמד כי באותו יום חמישי, מצב התחלואה היה כזה: חולים במצב קשה: 825, אחוז בדיקות חיוביות: 5.9% ,מקדם הדבקה בעליה 0.93 וחולים מאומתים חדשים ביממה: 4,298 - כך על פי דוח אמ"ן. אלא שנכון לאתמול (ג'), כמעט שבועיים מתענית אסתר נתוני התחלואה לא עלו, אלא ירדו: חולים במצב קשה: 725, אחוז בדיקות חיוביות: 4.0%, מקדם הדבקה בירידה 0.95 וחולים מאומתים חדשים: 3,662.

את ההחלטה איך יראה חג הפסח שלנו יקבלו שר ממשלת ישראל, ודיון על כך ככל הנראה יערך בשבוע הבא. החלטות יתקבלו בוודאות לפני הבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו מספר ימים לפני שנערוך את ליל הסדר. החמרה בהגבלות או המשך המצב הקיים?

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, קיימה אתמול תדריך עיתונאים ושידרה אופטימיות. בהתייחסה להשפעות חג הפורים אמרה: "עוד לא עברו שבועיים מפורים ואנחנו עדיין לא יכולים לגמרי להגיד שפורים מאחורינו".

בעוד כשלושה שבועות נחגוג את חג הפסח. "אם נתוני התחלואה ימשיכו ככה עם מצב יציב של מאומתים ומקדם הדבקה של 1 לפחות וכמות חולים קשים וקריטיים שהולכת ויורדת לא יהיה צורך בהגבלות. זו באמת אחריות של כולנו, כולנו יכולים לעשות את זה ולהגיע למקום הזה שיהיה לנו חג נורמלי".

גם ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר אתמול דברים דומים בראיון לכאן חדשות. "אנחנו רוצים לראות את התחלואה בשבוע הבא ולפי זה לקבוע, אם המגמה הנוכחית תימשך והתחלואה תישאר יציבה אז מאוד יכול להיות שיהיה אפשר להרחיב קצת, אם לא אז נצטרך לצמצם", אמר הממונה.

הבוקר, בראיון ל-103FM, אמר: "אני מעריך שעד הבחירות או עד פסח לא יהיה סגר נוסף בסבירות מאוד גבוהה". את הדברים הוא אומר בניגוד לדברים שאמר בשבוע שעבר כי ייתכן שיוטל סגר רביעי לפני הבחירות.