ממונה הקורונה: יכול להיות שנמליץ על אפשרות של סגר לקראת הבחירות

פרופסור נחמן אש אומר כי ייתכן וממשלת ישראל תקבל החלטה על סגר בימים שלפני הבחירות לכנסת ה-24. "נצטרך לראות בשבועיים הקרובים מהם הנתונים. בהחלט יכול להיות שנמליץ על אפשרות כזו". לראשונה: אותרו 3 מקרים עם הזן הניו יורקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/21 07:37 יט באדר התשפא

ממונה הקורונה: יכול להיות שנמליץ על אפשרות של סגר לקראת הבחירות
צילום: דוברות המשטרה

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, דואג הבוקר (ד') מעליה בתחלואה בשל חוסר הבנה של הציבור שגם בעידן החיסונים צריך ולהמשיך ולפעול על פי הנחיות משרד הבריאות. בראיון ל-103FM הוא אמר כי הם מאוד התלבטו על פתיחת המשק. "אנחנו עומדים במדדי הפתיחה. אבל היו אירועי הפורים ורצינו לקבל את ההחלטה כמה משיותר קרוב למועד הפתיחה. אנחנו נמצאים יומיים אחרי באותם מדדים שמאפשרים את הפתיחה. אתמול היו 4,240 מאומתים, אני מעריך שמקדם ההדבקה נשאר אותו דבר".

על מתווה פתיחת השמים שאושר אתמול בקבינט הקורונה, אמר: "הפתיחה של נתב"ג היא לא אידאלית. אבל יש פה שיקולים ציבוריים. האנשים שתקועים בחו"ל כבר כמה שבועות ואנשים שרוצים להצביע ההחברות שזו זכות מאוד בסיסית, גם בתחושה שלי - צריך לתת לזה מענה". 

אתמול פרסם משרד הבריאות, כי במעבדה המרכזית לנגיפים אותרו שלושה מקרים של הזן הניו יורקי, כולם בני משפחה אחת. פרופסור אש ציין כי הם מודאגים מאותם זנים של הקורונה, וכי "בסופו של דבר ההגנה מפני המוטציות היא מאוד בסיסית לעשות בדיקות בנחיתה בנתב"ג וללכת לבידוד. אבל זה לא עובד. רצינו שיהיו אמצעים שיאפשרו את האכיפה של הבידוד. לצערי לא הגענו להבשלת הצעדים הללו".

"מתוך השיקולים שאמרו שאי אפשר להחזיק את אזרחי ישראל בחו"ל כל הזמן, התקבלה החלטה יותר מורכבת עבורנו. קשה לי עם ההחלטה אבל מבחינת האיזונים אני לא בטוח  שהיא לא ההחלטה הנכונה, הרגשתי מאוד לא נוח שאנחנו לא מאפשרים לאזרחי ישראל לחזור".

על הטענה שההחלטות הן פוליטית, וכי אם לא היו בחירות ולחץ אחרי הפרסומים של ועדת החריגים, אמר: "ברור שאם לא היו בחירות לא היה צריך להחזיר את האנשים לבחור. אבל אני מוכרח לשים את זה בפרופורציות. בואו תעלו את המסעדנים ותשמעו מהם את הטיעונים. יש לנו שלושה מיליון מחוסנים".

על סגר רביעי לקראת בחירות או לאחריהן, אמר הממונה כי "האפשרות הזו קיימת. בהחלט יכול להיות שנראה עליה בעקבות הפתיחה ונגיע לצעדים של סגר נוסף. גם למסיבות של פורים יש השפעה. אני לא בטוח שאת ההחלטה לא נצטרך לקבל לפני הבחירות אנחנו נצטרך לראות בעוד שבוע-שבועיים מה הנתונים ויכול להיות שכבר בשלב הזה נקבל החלטה. זה גבולי אבל יכול להיות שנמליץ עליו עוד לפני הבחירות. תלוי ברמת התחלואה, יכול להיות שזה ידחה לאחר הבחירות".  

https://www.youtube.com/watch?v=6EG-RXSSsAU

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן