ממונה הקורונה: חגיגת חג הפסח בצורה נרחבת תלויה בנתוני התחלואה

פרופסור נחמן אש מתייחס לאפשרות של עריכת ליל הסדר וימי הפסח במסגרת משפחות מורחבות ואמר כי הדברים תלויים ברמת התחלואה בשבוע הבא. על אכיפת המסכות הוא אומר: "האכיפה צריכה להתמקד בדברים היותר מסוכנים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 13:54 כה באדר התשפא

ממונה הקורונה: חגיגת חג הפסח בצורה נרחבת תלויה בנתוני התחלואה
נחמן אש, הממונה, צילום: David Cohen/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר היום (ג') בראיון לכאן חדשות כי נכון למצב הנוכחי נמשיך לעטות מסכות במרחב הפתוח וגם במפגש של מחוסנים בלבד. הממונה התייחס גם לחג הפסח ואופי החגיגות בהתאם למצב התחלואה בארץ.

המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDCׂ) אישרו אתמול לפגוש ללא מסכות מחוסנים אחרים. פרופסור אש אמר כי בישראל נמישך לעטות מסכה. "אנחנו עדיין לא שם. יש עדיין חוסר ודאות בנוגע להדבקה, אמנם מניעת תחלואה החיסון יעיל מאוד אבל לא בטוח שהוא מונע הדבקה. אנחנו רוצים למנוע את ההדבקות האלה עד שנדע יותר בקשר לזה, ולכן כרגע אנחנו משאירים את חובת עטית המסכות גם בחוץ וגם במפגש בין מחוסנים".

הממונה הסביר את הדברים שאמר לפני יומיים, כי החשיבות של המסכות היא הרבה יותר נמוכה במרחב הפתוח ואפשר לוותר עליהן. "אני חושב שהאכיפה צריכה להתמקד בדברים היותר מסוכנים. נכון להיום הדברים היותר מסוכנים הם הבידודים ואכיפת התו הירוק. הכוחות מוגבלים וצריך לכוון את האכיפה למקומות האלה. 

בעוד פחות משלושה שבועות נחגוג את חג הפסח. על אפשרות של עריכת ליל סדר עם המשפחה המורחבת או מנגד להחמרה בהגבלות, אמר אש: "אנחנו רוצים לראות את התחלואה בשבוע הבא ולפי זה לקבוע, אם המגמה הנוכחית תמשך והתחלואה תישאר יציבה אז מאוד יכול להיות שיהיה אפשר להרחיב קצת, אם לא אז נצטרך לצמצם".  


(תדריך עם פרופסור נחמן אש)