פרופ' אש: "קיימת אפשרות של סגר לפני הבחירות"

ממונה הקורונה שלל את אמירתו של ראש הממשלה נתניהו כי "מגיפת הקורונה מאחורינו" והזהיר מפני עלייה בשיעור התחלואה בקרב מגזרים רבים והאפשרות לסגר רביעי בקרוב

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/03/21 18:43 כג באדר התשפא

פרופ' אש: "קיימת אפשרות של סגר לפני הבחירות"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרבית המשק נפתח היום, כחלק מהצעדים של הפעימה השלישית ליציאה מהסגר. אולם בזמן שרבים מהאזרחים יושבים בבתי קפה ונהנים מהמסעדות, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הזהיר מהשלכה לרעה של הצעדים הללו ומעליה בתחלואה בנגיף.

בראיון לניסים משעל, התייחס פרופ' אש להכרזתו של נתניהו לפיה נגיף הקורונה מאחורינו על אף שיעור התחלואה שממשיך לעלות בקרב מגזרים רבים: "אני לא יודע למה הוא התכוון. ראש הממשלה מכיר את הנתונים היטב. אנחנו מודאגים מהעלייה בתחלואה בימים הקרובים, גם כתוצאה מאירועי פורים וגם מהפתיחה הרחבה של המשק".

ממונה הקורונה הזהיר מפני האפשרות של סגר רביעי, כתוצאה מהעלייה בתחלואה: "בהחלט ישנם אפשרות של צעדים לאחור, הם קיימים. אם לא נתנהג בצורה אחראית, אם לא יקפידו על ההנחיות, על המסכות, על הריחוק, על כללי התו הירוק, האפשרות של סגר רביעי לפני הבחירות - קיימת".


(תדריך עם הפרופ' נחמן אש)

גם בראיון ברשת ב' התייחס ממונה הקורונה למחלוקת בנוגע לפתיחת המשק, בעוד מקדם ההדבקה ממשיך לעלות: "הלחץ מלמטה של לפתוח, היה מאוד גדול. כולם רוצים לחזור", הוא אמר בגילוי. "יצרנו מתווה שקבענו אותו מראש, מותאם לפי מספר חיסונים והגענו ליעד הזה. מבחינה ציבורית היה קשה לעצור את זה. ודאי שבדיונים של הקבינט והממשלה היתה דחיפה מאוד גדולה לפתוח, אבל אני לא יודע לפרש אם זה בגלל הבחירות, זה ביטא את כל הציבור בישראל. צריך לעשות את השקלול של כל הדברים, אני שלם עם ההחלטה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן