נתוני 3.3 מיליון ישראלים שמוגדרים מחוסנים - נחשפים

משרד הבריאות חושף נתונים של 3,387,340 מיליון ישראלים המוגדרים כמחוסנים, ומהם עולה כי פחות מ-1% אובחנו כחולים אחרי החיסון, ו-0.02% בלבד עם תסמינים. "זה לא מחקר אלא נתונים של 'החיים האמיתיים'", אומרת פרופסור גליה רהב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/21 16:16 כד באדר התשפא

נתוני 3.3 מיליון ישראלים שמוגדרים מחוסנים - נחשפים
נחשפים נתוני 3.3 מיליון מחוסנים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ברכו היום את המתחסנת ה-5 מיליון בישראל. ובתוך כך חושף משרד הבריאות את נתוניהם של כ-3.3 מיליון ישראלים המוגדרים כמחוסנים נגד הקורונה, ואלה מלמדים על הצלחה גדולה של החיסון של חברת פייזר.  

מהנתונים שפורסמו באתר ynet עולה, כי מתוך 3,387,340 הישראלים שנחשבים מחוסנים – רק 4,711 אומתו לנגיף הקורונה, פחות מ-1%. עוד עולה, כי 907 בלבד פיתחו תסמינים של המחלה, ובהם חום או תסמיני נשימה – מדובר בשיעור של 0.02% בלבד.

  • מחוסנים - 3,387,340
  • מאומתים לאחר שבוע מהמנה השניה - 4,711
  • מאומתים שפיתחו תסמינים - 907

פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר וחברת קבינט המומחים, אמרה כי מדובר בנתונים מדהימים. "החיסון עובד בצורה נהדרת וזהו זה לא מחקר אלא נתונים של 'החיים האמיתיים', שמצביעים על יעילות של כמעט 99% ממקבלי החיסונים. ההסבר שלי הוא שהחיסון הזה יעיל בצורה לא רגילה. זו הפעם ראשונה שאני רואה יעילות חיסונית בקרב מבוגרים שהיא כל כך משמעותית".

"עם זאת", היא הוסיפה, "אני בטוחה שלו היו לנו נתונים על השפעות החיסון מיום 14 לאחר קבלת המנה השנייה – היינו רואים מספרים נמוכים עוד יותר וגם בנתונים הללו אני בטוחה שכמעט כולם זה אנשים שנדבקו לפני המנה השנייה. באשר לסימפטומטיים, מה שאנחנו יודעים זה שמי שנדבק אחרי חיסון יש לו מחלה הרבה יותר קלה", היא מרגיעה.

פרופסור גליה רהב

פרופסור גליה רהבצילום: Yossi Aloni/Flash90

"כל הפייק ניוז זה פייק ניוז"

ראש הממשלה ושר הבריאות, ציינו היום בהתרגשות את הגעת מבצע החיסונים למתחסן ה-5 מיליון. "זה יום אדיר. אנחנו מציינים 5 מיליון מחוסנים וגם את פתיחת הכלכלה שלנו, כמעט כולה, בתו ירוק אתמול. יש כאן הישג אדיר לישראל, הראשונה שיוצאת מהקורונה", אמר נתניהו. "אין מה לחשוש. ובאמת לאף אחד, כל הפייק ניוז זה פייק ניוז, לכו להתחסן. אנחנו כבר עובדים על הבאת עוד עשרות מיליוני חיסונים". 

נתניהו חשף כי דיבר עם ראשי החברות פייזר ומודרנה, "הם מעריכים שתוך זמן קצר יהיה גם חיסון מאושר לילדים מתחת לגיל 16 וגם את זה נעשה. אנחנו מביאים עשרות מיליוני חיסונים נוספים כדי להבטיח המשך חיסון לכלל האוכלוסייה וכלכלה פתוחה. ועוד דבר, אנחנו בונים גם מפעלים פה. שיהיה לנו תמיד. אנחנו רוצים לשים את הקורונה מאחורינו, לא לפעם אחת אלא לתמיד".


(המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד)