משפט נתניהו: שלב ההוכחות יידחה לאחר הבחירות

בית המשפט קבע כי שלב ההוכחות במשפטו של רה"מ בנימין נתניהו יתקיים לאחר הבחירות. השופטים מתחו ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה: "היה ראוי כי ייתן את הסכמתו לפתיחת החקירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/21 21:41 י באדר התשפא

משפט נתניהו: שלב ההוכחות יידחה לאחר הבחירות
משפט נתניהו לאחר הבחירות, צילום: Reuven Kastro/POOL

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (ב') כי שלב ההוכחות של נתניהו יידחה לאחר הבחירות. הדיונים יתנהלו 3 ימים בשבוע החל מהתאריך ה-5 באפריל. בנוסף השופטים דחו את בקשת נתניהו לביטול משפטו: "לאחר עיון ובחינת טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה כי לא קמה עילה מבוררת לביטול כתב האישום בתיקים 1,000 ו-4,000",  כתבו השופטים.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט קיבל ביקורת מהשופטים בטענה כי "בנסיבות בהן ניתנה הסכמת היועץ, ככל שניתנה, על דרך של תיעוד האישור לפתיחה בחקירה בעניינו של הנאשם - נפל פגם בהתנהלות היועץ". השופטים כתבו על התנהלותו של היועמ"ש: "היה ראוי כי היועץ, כרשות מנהלית, יתן את הסכמתו לפתיחת החקירות (לרבות בדיקות מקדימות), בעניינו של הנאשם, על דרך של מתן אישור בכתב". "עם זאת", נכתב בהחלטה, "לא שוכנענו כי יש לבטל את האישומים, בשלב המקדמי של הדיון, בשים לב לגרסת היוסף במזכר ולתיעוד העולה מהמסמכים, מאחר ומדובר בפגם פרוצדורלי שאיננו יורד לשורשו של עניין".

משפט נתניהו נפתח לפני שבועיים. בדיון שהתקיים הגיע ראש הממשלה, השתתף בדיון וכפר בכל האשמות שהיו נגדו. הדיון הסתיים ללא קבלת החלטה על תחילת שלב ההוכחות. ראש הממשלהש הגיע לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, כפר בכל האישומים נגדו, ולאחר זמן קצר יצא מאולם בית המשפט כפי שאישרה השופטת פרידמן-פלדמן .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן