צוות המומחים לקורונה: להתחיל ניסוי חיסון ילדים

בפאנל משותף בוועידת המשפיעים הסכימו מומחי הקורונה כי יש להמשיך לבצע פתיחה רחבה של המשק, וכי מדיניות הסגרים אינה יעילה כבר. "להפסיק להכניס את תושבי מדינת ישראל לפאניקה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 07/03/21 13:39 כג באדר התשפא

צוות המומחים לקורונה: להתחיל ניסוי חיסון ילדים
חיסון ילדים?, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

צוות מומחי הקורונה שהיו שותפים פעילים בקבלת ההחלטות במהלך השנה האחרונה בנושאי הקורונה, דיברו היום (א') בוועידת המשפיעים של N12. המומחים שלקחו חלק בדיון הם הממונה על הקורונה לשעבר רוני גמזו, הפרופסור גליה רהב מבית החולים שיבא, מנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב. בפאנל הם מבטאים הסכמה רחבה על פתיחה רחבה של המשק, התחלת חיסונים לילדים מעל גיל 12 וחגיגות משותפות של ליל הסדר למחוסנים.

פתיחת המשק: "לפתוח יותר"

הפרופסור רוני גמזו שהיה הממונה על הקורונה אמר כי "החשש הוא מוגזם, זה נכון לפתוח באופן נרחב יותר". גם הפרופסור גליה רהב משיבא תל השומר הסכימה אך סברה שיש לפתוח בזהירות, בעיקר את החינוך. והוסיפה כי צריך להכניס את הבדיקות המהירות בכניסה לכל המקומות ובכך יהיה אפשרי לפתוח הכול. 

הפאנל התייחס לסוגיית פתיחת נתב"ג שם אמר מנכ"ל הדסה, פרופסור רוטשטיין, כי צריך להפסיק להכניס את תושבי מדינת ישראל לפאניקה. הוא אמר כי אפשר וצריך לעצור את הקורונה מבלי לסגור את נתב"ג. הוא הסביר את דרך הפעולה לחוזרים מחו"ל "ניתן לרצף תוך 12 שעות את החוזרים לווראנטים", כך ניתן לזהות וריאנטים חדשים ולעצור את התפשטות שלהם.

"צריך להתחיל ניסוי ומחקר לילדים כמה שיותר מהר"

רהב שהתבטאה לפני כמה ימים על כך שצריך להתחיל לחסן ילדים הבהירה את עצמה: "ציטטו אותי לא נכון", אך הסבירה כי "להפסיק את המגיפה בלי חיסון לילדים יהיה בלתי אפשרי". רהב אמרה שחסינות עדר היא רק במידה ו-95 אחוזים יהיו מחוסנים, לכן הילדים שמהווים בין 30-40 אחוזים מכלל האוכלוסייה חייבים להתחסן כמה שיותר מהר.

עקב כך, רהב הציעה להתחיל ניסוי ומחקר לילדים. גמזו ציין כי באיכילוב הם חשבו להתחיל לעשות חיסון לילדים, ואמר שאין שום סיבה שזה לא יהיה בטוח וניתן להתחיל חיסון לילדים בגילאים 12 ומעלה. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר שהוא היה מחסן את הילדים שלו בחיסון אם יתבצע ניסוי בצורה מסודרת.

פרופסור גמזו: "ליל הסדר רגיל השנה"

"אנחנו לא מצליחים עם הסגרים" אמר פרופסור רוטשטיין בהקשר לחג הפסח המתקרב. בנוסף הוא אמר, כי לא חייבים 90 אחוזים של אנשים מחוסנים כדי לבלום את המגפה. סימן טוב מסכים עם רוטשטיין לגבי פסח: "אנשים לא יקשיבו לממשלה", ונתן הנחייה על מספר האנשים בליל הסדר שאינו גרעיני, "עדיף מחוסנים, ובין 2-3 משקי בית יכול להיות סביר".

גמזו הצטרף לדעת המומחים ואמר: "ליל הסדר רגיל השנה. מי שלא מחוסן שלא יבוא לליל הסדר". רהב הוסיפה: "אדם שלא מחוסן שלא יגיע לליל הסדר" אך סייגה כי בעזרת בדיקה מהירה יוכל להגיע גם אדם שלא מחוסן.