שקד על דברי הורוביץ: "לא נשב עם מרצ"

גינויים רבים על אמירתו של יו"ר מרצ שאמר כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל". בימינה אמרו כי דבריו הם חרפת לכנסת ישראל והבהירו שלא ישבו איתם בקואליציה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 06/03/21 20:44 כב באדר התשפא

שקד על דברי הורוביץ: "לא נשב עם מרצ"
איילת שקד., צילום: פלאש 90

17 יום לבחירות והמערכת הפוליטית כמרקחה. אמירתו מהערב (ש') של יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, בערוץ 13, עוררה סערה ומפלגות רבות בימין גינו את דבריו, ואף הגדילו להצהיר כי לא ישבו עם מפלגתו. 

בראיון לקראת הבחירות הממשמשות ובאות, ובצל המצב העגום של מרצ בסקרים, שאלה איילה חסון את הורוביץ על דעתו בנוגע להחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל על פשעי מלחמה, ועל כך אמר יו"ר מרצ: "אני חושב שלהחלטה הזו היה מקום. אני לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, אני לא רוצה שיגישו נגד ישראל הליכים בכל מיני בתי משפט, אבל ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא צריכה לעשות כדי למנוע את זה".

פוליטיקאים ומפלגות רבים גינו את דבריו. ח״כ איילת שקד, שהתראיינה אף היא אצל אילה חסון הערב, אף הצהירה בעקבות הדברים: ״לא נשב עם מרצ". שקד תקפה את הורוביץ בעניין אמירתו: "אמירתו של ניצן הורוביץ שמצדיקה את פעילותו הפוליטית והאנטישמית של בית הדין בהאג ורדיפתו אחרי חיילי צה״ל היא חרפה לכנסת ישראל".

גם בימינה, מפלגתה של שקד, הגיבו לדברי הורוביץ: "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם. תחת מנהיגות בנט אף חייל צה"ל לא יירתע מלהגן על עמו וארצו בגלל האנטישמיות של האג והצביעות של השמאל שאיבד דרך".

 

 

הליכוד הגיבו גם הם לדבריו של יו"ר מרצ: "‏ניצן הורוביץ מפקיר את חיילי צה״ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה. מרצ בראשות הורוביץ תהיה שותפה של בנט וגדעון שלא יכולים להקים ממשלה בלי יאיר לפיד כראש ממשלה".

בני גנץ, יו"ר כחול לבן, תקף את יו"ר מרצ בעמוד הטוויטר שלו: "ניצן, דבריך הערב הכעיסו אותי מאוד. כמי ששירת בצה׳׳ל 38 שנים וכיהן כרמטכ׳׳ל, אני יודע היטב עד כמה צה׳׳ל וחייליו עושים כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. דבריך מהערב חמורים מאוד ואני קורא לך לחזור בך. שום קמפיין פוליטי לא יצדיק מתן לגיטימציה להחלטה המופרכת של בית הדין בהאג".

גם מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער הגיבו לדברי הורוביץ הערב: "אמירה אומללה של ניצן הורביץ על חשבון חיילי צה״ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה״ל".

חה"כ אריאל קלנר מהליכוד אמר כי "הודעת התמיכה של ניצן הורוביץ בחקירת בית הדין בהאג לא מפתיעה. מר"ץ והעבודה בראשות מרב מיכאלי (שקראה לא לשלוח את הבנים לצבא) הן הנציגות של בצלם ושוברים שתיקה בכנסת ישראל".

 

 

איתמר בן גביר, המועמד ברשימת "הציונות הדתית" גינה בחריפות את דברי יו"ר מרצ: "מדובר בחציית קו אדום. היועץ המשפטי לממשלה חייב להורות עוד הערב על הסרת החסינות של הורוביץ ולהורות על פתיחה בחקירה נגדו בחשד לבגידה במדינת ישראל. מי שתומך בהעמדת חיילי צה"ל לדין בבית דין אנטישמי ששואף רק לפגוע במדינת ישראל, אין לו מקום בכנסת. אחרת לא נוכל להסתכל בעיניים לקציני וחיילי צה"ל".

בנוסף, שלח בן גביר הערב מכתב ליועמ"ש בו ביקש לפתוח בחקירה נגד הורוביץ.