בנט תוקף: "לפיד פילג בלי הפסקה בעשר השנים האחרונות"

יו"ר ימינה מספק אמירות קשות מאוד נגד יו"ר יש עתיד, "גרם לקיטוב איום ונורא בחברה הישראלית". על ראש הממשלה הוא אומר כי "כל מנהיג צריך לדעת מתי להעביר את המקל", האם בג"ץ מייצג את בנט? "בכלל לא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/03/21 22:35 כ באדר התשפא

בנט תוקף: "לפיד פילג בלי הפסקה בעשר השנים האחרונות"
בנט ולפיד בימים אחרים, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ברית האחים? יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, התארח לראיון תקיף במיוחד במסגרת סדרת הראיונות של ארגון גשר - "גשר לבחירות", ודיבר בהרחבה על ניהול משבר הקורונה של נתניהו, יאיר לפיד, בג"צ, השסע החברתי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויהדות התפוצות.

בנט פתח את דבריו במתקפה על יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מי שלפני שמונה שנים היה חלק מברית האחים המפורסמת, שהכניסה את השניים לממשלה ה-33: "האמת צריכה להיאמר" אמר בנט. "יאיר לפיד גרם לקיטוב איום ונורא בחברה הישראלית, הוא פילג פה בלי הפסקה בעשר שנים האחרונות, וגרם לקיטוב איום ונורא בחברה הישראלית".

יו"ר ימינה המשיך בדבריו התקיפים: "הוא הסביר בגירוש מגוש קטיף שזה בא ללמד את הציונות הדתית לקח. הוא זה שפעם אחר פעם הסית נגד הציבור  החרדי, לא פתר כלום, רק הוסיף בעיות. הוא לא הדמות שעם ישראל צריך כראש ממשלה. כשר חינוך דאגתי לכל ילדי ישראל – כולם היו ילדי, חרדים, חילונים, מסורתיים. כך אעשה גם כראש הממשלה".

על ישיבה בממשלה יחד עם לפיד אמר, כי "המטרה מבחינתי זה החלפה של נתניהו במחנה הלאומי. אני לא מחרים את לפיד, אבל הוא לא יכול להיות ראש הממשלה מכיוון שרוב העם במחנה השני".

"אני לא הולך עם ביבי, צריך להחליף אותו"

ראש הממשלה אמר היום בראיון לרשת פוקס ניוז, כי יצאנו מהקורונה. על כך אמר בנט: "זה שקר מוחלט לומר שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא מהקורונה. איך אפשר להגיד שאנחנו נצא ראשונים כשיש צעירים שנדבקים ומתים, רק אתמול מתו 15 אנשים מקורונה. הכלכלה בחורבן מוחלט. בטייוואן ובניו זילנד יצאו מהקורונה, אין אצלם כמעט מתים. באיזה יקום אלטרנטיבי הוא חי כדי להגיד שזו הצלחה? החיסונים? זה מצוין, אבל זו לא יכולה להיות האסטרטגיה היחידה. מה שקרה פה עם נתב"ג והכנסת המוטציות זה מחדל עצום. חבורת החלמאים הזו תיזכר לדיראון עולם בהיסטוריה של מדינת ישראל, היא צריכה ללכת לאשפה".

"אני לא הולך עם ביבי, צריך להחליף אותו. חייבים להחליף אותו כדי לייצר שינוי, העסק פה תקוע", הבהיר יו"ר ימינה. "אני לא הולך להתעסק במיקרו. מדינת ישראל תקועה, נתניהו כבודו במקומו מונח, תרם 32 שנה, כל מנהיג צריך לדעת מתי להעביר את המקל. אני אנהיג את מדינת ישראל, זה התפקיד הכי קשה בעולם. לכידות חברתית, כלכלה, המאבק עם איראן. אני אעשה עבודה הרבה יותר טובה מנתניהו בעיקר בנושאי פנים. בלכידות חברתית, בכלכלה, בביטחון כמו ההשתלטות של כנופיות בנגב. אי אפשר ככה, צריך להבין שהגיע הזמן להחליף את נתניהו וזה יקרה רק מהימין".

נתניהו ובנט

נתניהו ובנטצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בג"ץ מייצג אותך? "בכלל לא. צריך לתקן את מערכת המשפט"

השבוע, הוביל בג"ץ לסערה רחבה, כשפסק כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות. לשאלה "האם אתה מרגיש שבג"ץ מייצג אותך", סיפק בנט תשובה מפתיעה: "בג"ץ? בכלל לא. במשך 30 שנות אהרן ברק ורוחו, שחולל את המהפכה החוקתית, נהיה נתק עצום בין הקונצנזוס הישראלי הפטריוטי לבין השופטים בבג"ץ, לכן ציבור רב מרגיש שהוא נחטף".

"בג"צ לא אמור כל יום לעשות בחירות בציבור, מאידך גם לא ראוי שהוא בכוח יכפה את הערכים המאוד מסוימים שלו, שהם ערכי שמאל יחסית קיצוני. לכן הזעם הציבורי קיים, אבל לא צריך להרוס את בג"צ, אלא לתקן את מערכת המשפט".

סמוטריץ

סמוטריץ' ובנטצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

על ח"כ בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית, אמר: "אני מכבד את בצלאל, הוא החליט לפצל ולצאת לדרכו. זו זכותו. מאז אני כל הזמן מותקף, אבל ממשיך בדרך שלי. באתי למפלגה דתית אבל עם חזון ברור. החזון שלי היה להיפתח, לא להיכנס פנימה לתוך מגזר. כדי לשגשג במדינה צריך להיפתח. אני דתי, שומר מצוות, אורתודוכסי. אני לא מושלם. אני לא בא טעון לדיאלוג. העובדה שלא כולנו דומים ובאותן עמדות היא בריאה, זה גורם לחשוב פעמיים, לבחון את עצמנו. יש לנו שלושה וקטורים – ימין, חרדים, שמאל. זה לא רע. רק ביחד אנחנו שלמים, לכן אנחנו זקוקים לכל הווקטורים האלה".

בנט סיים את דבריו, ואמר כי יוכל להביא לקירוב בין המגזרים. "אני אוהב את העם שלי. יש בי אהבה. אני פשוט אוהב אנשים, את העם היהודי. כשכואב פה למישהו כואב לי, כשמישהו פה במצוקה, אני מרגיש מצוקה. זאת מנהיגות שמטפלת בנושאים של מעלה כמו איראן וביטחון המדינה וכו' וגם לראות אדם. הייתי מאושפז לפני חצי שנה עם ניתוח גב, היה שם רופא ערבי, אחות חרדית, הם הצילו אותי. אני לא בעד לעמעם זהויות. ממש לא. אני לא רוצה שנהיה דומים, טוב לי שכל אחד שונה".