פרסום ראשון: מוטי אלון ויתר מרצונו על תעודת הרבנות

לאחר שהרבנות הראשית לא הסכימה לשלול את תואר הרבנות של מוטי אלון בעקבות פגיעותיו המיניות, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עתר לבג"ץ, שתקף את עמדת הרבנות והציעו לאלון לוותר מיוזמתו על התואר, בכדי לא להתבזות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 04/03/21 13:37 כ באדר התשפא

פרסום ראשון: מוטי אלון ויתר מרצונו על תעודת הרבנות
הרב מוטי אלון, צילום: פלאש 90, דוד ועקנין

פרסום ראשון: לאחר שהרבנות הראשית לא הסכימה לשלול את תואר הרבנות של מוטי אלון בעקבות פגיעותיו המיניות, שופטי בית המשפט העליון, נעם סולברג, דפנה ברק ארז וענת ברון תקפו היום (ה') את החלטת הרבנות והמליצו לאלון לוותר על תעודתו. אלון הודיע באמצעות עורך דינו כי הוא מקבל את ההמלצה.

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הגיש את העתירה לבג"ץ על ידי פרופ' חנה קהת וד"ר איילת כהן-וידר, בנוסף לעו"ד ריקי שפירא. עמותת מגן לקהילות היהודיות JCW ו'קול ועוז' הן גם שותפות לעתירה. בבית המשפט התקיים היום דיון נגד הרבנות הראשית על שלא שללה את תואר הרבנות מאלון עד יום זה. הארגונים העותרים דרשו מהרבנות לקיים את החוק הקובע כי רב שהתנהג באופן שאינו הולם את תפקידו - על הרבנות לשלול את תוארו.

שופטי בג"ץ תקפו קשות את עמדת הרבנות הראשית והמליצו לאלון לוותר על תעודת הכושר לרב עיר, בכדי להימנע מהליך שיבזה אותו, אלון אכן קיבל את ההצעה והסכים להחזיר את התעודה לרבנות. 

8 שנים חלפו מאז הורשע הרב מוטי אלון במספר מעשים מגונים כנגד קטין שהיה תלמידו. שלוש שנים קודם לכן, הפרשה נחשפה בידי רבני פורום תקנה. תקנה 5 לתקנות שירותי הדת היהודיים קובעת כי: "רב המתנהג באופן שאינו הולם את מעמדו של רב בישראל; או רב שהורשע בעבירה שמפאת חומרתה, אופייה ונסיבותיה, אין הוא ראוי לכהן כרב עיר". כאמור, הרב אלון הורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה, ועל הרבנות היה לשלול את תפקידיו כרב עיר ושכונה, לאחר הרשעתו; אלא שעד יום זה הרבנות לא פעלה לפי התקנה. 

 

העתירה

העתירהצילום: באדיבות העותרות

העתירה

העתירהצילום: באדיבות העותרות

העתירה

העתירהצילום: באדיבות העותרות