גנץ על החלטת בית הדין בהאג: "פרס לטרור ולארגוני הטרור"

שר הביטחון נאם בטקס סיום קורס חובלים והתייחס לפתיחת החקירה נגד ישראל: "חלטה שמזיקה לשמירה על היציבות האזורית", וחשף: "אנחנו ערוכים תקופה ארוכה להחלטה, וניתן גיבוי מלא לחיילי צה"ל ומפקדיו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 19:40 יט באדר התשפא

גנץ על החלטת בית הדין בהאג: "פרס לטרור ולארגוני הטרור"
גנץ מעניק סיכת חובל לאחת ממסיימות הקורס, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ נאם הערב (ד') בטקס סיום קורס חובלים של מחזור 142, בחיפה, במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט. גנץ התייחס להחלטת התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה רשמית נגד ישראל.

"אויבינו פועלים בצורה בלתי מוסרית שמסכנת את תושביהם", אמר שר הביטחון, "חמאס וחיזבאללה, מחביאים טילים במרתפי בתים ובחצרותיהם, ומשתמשים באזרחי עזה ולבנון כמגן אנושי. ובעוד שאויבינו רומסים זכויות אדם, ובעולם כולו מתבצעים פשעים נוראיים, החליטה התובעת בבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. מדובר בפרס לטרור ולארגוני הטרור. זו החלטה שמזיקה לשמירה על היציבות האזורית ולהגנה על חיי אדם".

גנץ המשיך ואמר כי "לישראל יש מנגנוני חקירה ושיפוט עצמאיים חזקים, ואמות מוסר מהגבוהות בעולם. הפלסטינים חייבים להפנים- את הסכסוך ביננו נפתור רק במשא ומתן בירושלים וברמאללה. לא יעזור בית דין, גם לא בהאג. אנחנו נמשיך להילחם כדי לשמור על אזרחי ישראל בכל מקום שיידרש, ובמקביל ניאבק משפטית ומדינית בהחלטה השערורייתית והרעה הזו. שהיא פרס לטרור. אנחנו ערוכים תקופה ארוכה להחלטה, וניתן גיבוי מלא לחיילי צה"ל ומפקדיו שימשיכו למלא את משימתם במסירות ובמוסריות".

"מי שמשתמש בכינויים מבישים כמו 'שיקסע' - שכח שדרך ארץ קדמה לתורה"

יו"ר כחול לבן התייחס לפסיקת בית המשפט העליון בנושא הגיור ואמר: "אינכם צריכים לספק לאף אחד הסברים או תעודות נאמנות. מפיצי השנאה, הקיטוב והקנאות פוגעים בחברה הישראלית כולה, ופוגעים בביטחון ישראל". 

גנץ מברך את מסיימי הקורס

גנץ מברך את מסיימי הקורסצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ תקף גם את התבטאותו של חבר הכנסת פינדרוס ואמר: "שימוש בכינויים מבישים כמו 'שיקסע' כלפי חיילות צה"ל ששומרות על אזרחי המדינה, מצביעים בעיקר על אלו שמשתמשים בהם ששכחו, כי דרך ארץ קדמה לתורה. תשובתנו תהיה חיזוק המפעלים של צה"ל שמקרבים לבבות ובהם גם קורס נתיב".

"אני רואה כאן, ביניכם, שלוש חובלות", אמר שר הביטחון, "ואני מקווה ופועל בכדי שנראה רבות נוספות בעקבותיכן, גם בעמדות הפיקוד הבכירות, משום שצה"ל זקוק לכוח אדם איכותי כדי למלא את משימותיו. כמי שהייתה לו הזכות למנות את האלופה הראשונה בצה"ל, אני מקווה שיהיה לי הכבוד להשפיע על מינוי של נשים נוספות לתפקידים בכירים". 

גנץ, סגן הרמטכ"ל זמיר ומפקדי החיל בטקס סיום הקורס

גנץ, סגן הרמטכ"ל זמיר ומפקדי החיל בטקס סיום הקורסצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון