בית הדין בהאג הודיע: נפתח בחקירת "פשעי מלחמה" בישראל

התביעה בבית הדין הבינלאומי החליטה על פתיחה בחקירה נגד ישראל וחמאס בעקבות אירועים מחודש יוני 2014. בישראל מגנים את ההחלטה: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/21 16:14 יט באדר התשפא

בית הדין בהאג הודיע: נפתח בחקירת "פשעי מלחמה" בישראל
בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: shutterstock

התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה היום (ד') כי תפתח בחקירת פשעי מלחמה שלכאורה בוצעו ברצועת עזה וביהודה ושומרון. בהודעת התובעת נמסר כי החקירה תעסוק באירועים שהתרחשו בשטחים אלה ובמזרח ירושלים החל מה-13 ביוני 2014, יום לאחר חטיפת שלושת הנערים ושבועות ספורים לפני מבצע "צוק איתן", תכלול גם את אירועי צעדות השיבה בגבול רצועת עזה במהלך 2018. 

לפני כחודש, החליט בית הדין בהאג לתת אור ירוק לתובעת הראשית של בית הדין פאטו בנסודה לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל וארגון הטרור חמאס בגין פשעי מלחמה שלכאורה בוצעו. וכעת החליטה התובעת לפתוח באופן רשמי בחקירה. 

מועצת יש''ע הגיבה להודעה על פתיחה בחקירה ואמרו: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות.

האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלסטינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית.

אנו מצפים מראשי המדינה לעמוד בעוז מול הקולות האלה. יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון ולאשר בנייה נרחבת בכל מרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. רק כך נוכל להראות לכל העולם שאנו בטוחים בצדקת דרכנו ושאנו לא מפחדים מאיומי סרק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן