נתניהו על קביעת בית הדין בהאג: "שערורייה. אין להם שום סמכות לקבל החלטה כזאת"

ראש הממשלה דחה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני את החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, ואמר: "החלטת השופטים חושפת את בית הדין כגוף פוליטי הניצב בשורה אחת עם ארגונים בינ"ל המוּנעים מתוך יסודות אנטישמיים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/21 19:48 כה בשבט התשפא

נתניהו על קביעת בית הדין בהאג: "שערורייה. אין להם שום סמכות לקבל החלטה כזאת"
נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

אחרי קביעת בית הדין הבינלאומי בהאג כי ניתן לפתוח בחקירה רשמית נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה, וכי "פלשתין" - הכוללת את יהודה ושומרון ורצועת עזה - היא מדינה חברה בבית הדין, ובגבולות אלו תתנהל החקירה, הודיע הערב (א') הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו כי הוא "דוחה מכל וכל את ההחלטה השערורייתית של בית הדין שיכולה לאפשר לחקור את ישראל על פשעי מלחמה שקריים".

"הקבינט קובע שלבית הדין אין שום סמכות לקבל החלטה כזאת", אמר נתניהו, "ישראל אינה חברה בבית הדין הבינלאומי ולרשות הפלשתינית אין סטטוס של מדינה. בית הדין הבינלאומי הוקם כדי למנוע זוועות כדוגמת אלה שביצעו הנאצים נגד העם היהודי. במקום זאת הוא רודף את מדינתו של העם היהודי". 

ראש הממשלה הוסיף כי "בעוד שבית הדין מאפשר לחקור את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון המחויבת לשלטון החוק, בית הדין עוצם עין מפשעי המלחמה האיומים שמבצעות דיקטטורות חשוכות כמו איראן וסוריה חדשות לבקרים. 

"הטענה שכשיהודים חיים במולדתם ובבירתם ירושלים זהו פשע מלחמה היא שערורייתית. גם הטענה שצה"ל, שאין צבא מוסרי ממנו, מבצע פשעי מלחמה כשהוא מגן עלינו מפני טרוריסטים שמשגרים טילים על ערינו – היא שערורייתית לא פחות. החלטת השופטים חושפת את בית הדין כגוף פוליטי הניצב בשורה אחת עם ארגונים בינ"ל המוּנעים מתוך יסודות אנטישמיים. הנחינו את הגורמים הרלוונטיים בישראל לנקוט בצעדים הנדרשים לשמירה על האינטרסים של המדינה ולהגנה על אזרחיה וחייליה".


(הצהרת נתניהו נגד בית הדין הבינלאומי בהאג)