למי מצביע המגזר? סקר חדש מגלה

ד"ר עדו ליברמן ממכון מסקר, חושף כי הסרוגים עוזבים את מפלגת הליכוד בהיקפים גדולים. "ירידה משמעותית, קרוב ל-50% ממה שהיה בבחירות האחרונות ואלה שלפניהן". המרוויחות: מפלגות ימינה והציונות הדתית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/03/21 11:52 יט באדר התשפא

למי מצביע המגזר? סקר חדש מגלה
קלפי בנוקדים, בחירות 2020, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ד"ר עדו ליברמן, מנהל מדעי במכון מסקר, הציג היום (ד') בגל"צ את נתוני ההצבעה של המגזר הסרוג, ומהם עולה כי הסרוגים עוזבים את מפלגת הליכוד בהיקפים גדולים. "ירידה משמעותית, קרוב ל-50% ממה שהיה בבחירות האחרונות ואלה שלפניהן. כיום אנחנו מדברים על 10% ופעם זה היה יותר מ-20%. תהליך מאוד מאוד ברור".

סרטון הכלבים של יהדות התורה: "כתנועה אורתודוקסית, אנו מודאגים ביותר"

ליברמן אומר כי אותם אלה שעוזבים את הליכוד, לא עוברים להצביע לגדעון סער, אלא למפלגת הציונות הדתית או ימינה. "מבחינה פוליטית, סער, לאור הכרזתו שלא ישב עם בנימין נתניהו, הסיכוי היחיד שלו לשבת זה עם מפלגות מרכז-שמאל כדי להקים ממשלה, וזה כמובן לא המצב הרצוי למצביעי הציונות הדתית". ליברמן הוסיף: "בתפקידים הקודמים שלו שבהם הוא נטה לייצג עמדות ליברליות והן מאוד ברורות".

ד"ר עדו הסביר את הסיבה בגינה עוזבים המצביעים הסרוגים את הליכוד: "הירידה בתמיכה בראש הממשלה, היא מאוד ברורה, גם בשאלות ישירות שאנחנו שואלים עליו. ככל שעובר הזמן גם נציגים בולטים כמו ציפי חוטובלי שנעלמה מהמפה הפוליטית בשל היותה שגרירה, ועוד כל מיני בולטים שהיו בליכוד, הם כבר לא מיינסטרים".

בנוסף הוא אומר, כי המפה הפוליטית הציונית-דתית מתחלקת עכשיו לשניים, "ולא היתה כמוה מאז ומעולם. מפלגת הציונות הדתית וימינה נותנות את התשובה, המקום וביטוי די מלא לצורך של המצביע הסרוג. הם לא צריכים לברוח למקומות אחרים".

לסיום הוא אמר כי "רואים יותר תמיכה בימינה מאשר בציונות הדתית ורואים את זה בהפרש מאוד משמעותי, 10% בערך, וזה מראה שרוב הציונות הדתית נמצא בצד היותר ליברלי".