40 הצעירים המבטיחים ב-2020: גם שרקי, קרעי ועטרה גרמן בפנים

רשימת 40 הצעירים המבטיחים, מתחת לגיל 40 לשנת 2020 התפרסמה, כשבפנים יש מספר נציגים למגזר הסרוג: העיתונאים עטרה גרמן ויאיר שרקי, חבר הכנסת שלמה קרעי, ויו"ר החטיבה להתיישבות החדש - ישי מרלינג

חדשות כיפה חדשות 24/12/20 10:57 ט בטבת התשפא

40 הצעירים המבטיחים ב-2020: גם שרקי, קרעי ועטרה גרמן בפנים
צעיר ומבטיח. קרעי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

רגע לפני ששנת 2020 מגיעה לסיומה המיוחל, פרסם אתר ice את רשימת 40 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40 לשנה זו, כמו בכל שנה. הפרויקט כולל 40 צעירים וצעירות מעולמות התקשורת, העסקים, הממשל וכן מתחומי פרסום, שיווק ויחסי ציבור. הקריטריון לכניסה לרשימה הוא הגעה להישגים משמעותיים, כיבוש פסגות חדשות, או שבדרך לעשות זאת.

בין 40 הצעירים שהצליחו להיכנס לרשימה, נכללים מספר נציגים מהמגזר. הראשון שבהם הוא העיתונאי יאיר שרקי, הכתב לענייני חרדים של חדשות 12. שרקי סיפר לפרויקט כי האירוע מכונן ששינה את חייו היה היה היציאה מרצועת עזה: "לגירוש מגוש קטיף והאירועים שסביבו היה חלק בהבנה שאני רוצה להיות עיתונאי. התחושה שנעשית טעות וגם עוול גדול ושקולם של המתנגדים מושתק. למרות שגם בלי זה אני חושב שהייתי מתגלגל לתחום".

יאיר שרקי

יאיר שרקיצילום: ישראל ברדוגו

נציגת המגזר הבאה שנכנסה לרשימה היא עטרה גרמן, הכתבת הפוליטית של מקור ראשון. גרמן מתארת את הראיון שלה עם ראש הממשלה נתניהו, כנקודת המפנה בקריירה שלה: "במהלך מערכת הבחירות הראשונה הגעתי יחד עם אור יזרעאלי לבית רה"מ, חיכינו שם 6 שעות עד שנכנסנו אל חדר האורחים. במהלך הראיון שאלנו אותו שאלות שאיגפו אותו מימין, שלא חושבת שהוא נשאל עליהם לאחרונה. הוא נע בחוסר נוחות, מהצד סימן לנו היועץ שלו למגזר הדתי מה אנחנו חושבים שאנחנו עושים. אז הבנתי שפגעתי בנקודה רגישה".

גם נציגים מגזריים מהתחום הפוליטי נמצאים ברשימה הנחשקת. הראשון בהם הוא חבר הכנסת מהליכוד, ד"ר שלמה קרעי, שמספר על פרט מפתיע שאינו ידוע אודותיו: "בגיל 16 הוצאתי לאור ספר חידושים תורני על מסכת מגילה בתלמוד הבבלי בשם 'נטעתיך שורק', על שם הפסוק 'ואנוכי נטעתיך שורק כולו זרע אמת'".

הוא רק בן 31, אבל ישי מרלינג מאפרת הוא כבר יושב הראש של החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית. אחרי שנכנס לרשימה 40 הצעירים המבטיחים סיפר מרלינג על רגע התפנית בקריירה שלו: "לפני שנה כאשר הבנתי שכדי להשפיע יותר אנחנו חייבים לפעול על מנת לשנות את סדר היום וסדרי העדיפויות של המוסדות הציוניים הלאומיים".