סרטון הכלבים של יהדות התורה: "כתנועה אורתודוקסית, אנו מודאגים ביותר"

בתנועת נאמני תורה ועבודה מגיבים לסרטון הבחירות של המפלגה החרדית נגד הרפורמים, ואומרים: "עוד קו אדום נחצה היום ביחס כלפי אחינו, המייצגים מיליונים של יהודים ברחבי העולם". לפיד: "אנטישמים תמיד משווים יהודים לכלבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/03/21 09:30 יט באדר התשפא

סרטון הכלבים של יהדות התורה: "כתנועה אורתודוקסית, אנו מודאגים ביותר"
מתוך סרטון הבחירות של יהדות התורה, צילום: צילום מסך

יהדות התורה ממשיכה לעורר מהומות. לאחר שח"כ יצחק פינדרוס התנצל על שאמר "שיקסע" על חיילת שהתגיירה גיור צבאי, אמש (ג') עלה לרשת סרטון בחירות חדש של מפלגת יהדות התורה, בסרטון שבעצמו הוביל לכעס רב אצל לא מעט אנשים, נראים כלבים חובשי כיפה, "בבג"צ זה יהודי", אומרים ביהדות התורה. 

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב אתמול בכעס בחשבון הטוויטר שלו: "אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: ״אין כניסה ליהודים וכלבים״.  כי אנטישמים תמיד משווים יהודים לכלבים".

בתנועת נאמני תורה ועבודה אמרו הבוקר כי "עוד קו אדום נחצה היום ביחס כלפי אחינו, המייצגים מיליונים של יהודים ברחבי העולם".

ביום שני פסק בג"ץ כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות. על כך אמרו בתנועה: "במקום להפנים את הלקח מהכרעת בג"ץ האחרונה, שהגיעה לאחר יותר מ-15 שנים בהן נמנע המחוקק מלהגיע להסכמות, ולהבין שהדרך היחידה לפתרון מחלוקות בנושאי דת ומדינה היא הידברות, יהדות התורה ממשיכה בקו הבדלני, הקיצוני והמדיר - המוביל לשום מקום".

לסיכום אמרו בנאמני תורה ועבודה: "כתנועה אורתודוקסית, אנו חשים מודאגים ביותר. כאשר בורות ושיח מקטב פועלים יחדיו, אנו מגיעים לשפל של שנאת אחים".

נזכיר כי בכנס כיפה בשיתוף ארגון עתים, יו"ר הסיעה, ח"כ פינדרוס, אמר על מי שעברה גיור צבאי כי "היא שיקסע, גויה, אם היא התגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית. יכול להיות שהיא חסידת אומות האולם, בסוף אבא שלה יהודי ואימא שלה גויה - אין יחס לאבא שלה, יש תורת ישראל שלא מתחלפת שמשה רבנו הוריד בהר סיני".

אמש התנצל פינדרוס. "המילה שיקסע לא הייתה במקומה", אמר חבר הכנסת בריאיון לעופר חדד בערוץ 12. "אם הייתי רוצה לקלל מישהו הייתי מחפש כתובת אחרת ולא חיילת שמשרתת בצה"ל".


 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן