ריבלין על צוותי הרפואה: לוחמי הבריאות שלנו

בביקורו במרכז הרפואי וולפסון בחלון אמר הנשיא: "בלב כואב למדנו להגביל את המפגשים עם היקרים לנו, להילחם על מקורות הפרנסה, להתמודד עם החרדות השונות המציפות אותנו כפרטים וכמדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 16:46 יח באדר התשפא

ריבלין על צוותי הרפואה: לוחמי הבריאות שלנו
ריבלין בביקורו בבית החולים, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה ממשיך בסבב ביקוריו לחיזוק הצוותים הרפואיים והגיע היום (ג) אל מרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון בחולון, לחיזוק הצוותים הנאבקים בקורונה. את הנשיא ליוו בביקורו מנהלת המרכז הרפואי ד"ר ענת אנגל, מנהלת הסיעוד אורנה צבי, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ד"ר יסמין מאור והמנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז יניב פוגל.
 
הנשיא קיבל סקירה אודות עבודת הצוותים הרפואיים בקורונה בדגש על האוכלוסיות המגוונות בהן הוא מטפל. בית החולים מוביל בטיפול בקורונה במכשיר ההנשמה אקמו ובפלסמה ממחלימים כמו גם בהשתתפות במחקרים בתחום.

ריבלין במרכז הרפואי וולפסון בחולון

ריבלין במרכז הרפואי וולפסון בחולוןצילום: חיים צח, לע"מ

 
לאחר מכן, מנהל מחלקת קורונה ד"ר דורון מנחמי והאחות אחראית מרינה לוי הציגו לנשיא את החמ"ל שהוקם במרכז הרפואי למעקב אחר מצב המאושפזים במחלקה באמצעות מסכים. ד״ר מנחמי דיווח על כך שאף אחד מהמאושפזים כיום אינו מחוסן ועל צניחה משמעותית במספרי המתאשפזים. בשיאה של המגיפה אושפזו במחלקת הקורונה של בית החולים כ-80 חולים והיום שוהים בה 17.
 
הנשיא ביקש להודות לצוותים הרפואיים בחזית המאבק בקורונה ואמר: "לוחמי הבריאות שלנו - בחודשים האחרונים מתחתם את היכולת שלכם עד הקצה. עשיתם ואתם עדיין עושים לילות כימים, שבתות כימי חול, משמרות סביב השעון."
 
"באתי הנה היום כשליח ציבור, כדי לומר לכם שאנחנו אסירי תודה. שאנחנו רואים את העשייה הבלתי פוסקת שלכם, את ההקרבה שלכם, של בני ובנות הזוג שנושאים בעול הבית כשאתם נלחמים כאן, ושל ילדיכם, שרואים אתכם כל כך מעט לאחרונה.״
 
הנשיא הקדיש את דבריו לתחושות הציבור בתקופה הקשה ואמר: "בלב כואב למדנו להגביל את המפגשים עם היקרים לנו, להילחם על מקורות הפרנסה, להתמודד עם החרדות השונות המציפות אותנו כפרטים וכמדינה."
 

ריבלין במרכז הרפואי וולפסון בחולון

ריבלין במרכז הרפואי וולפסון בחולוןצילום: חיים צח, לע"מ

הנשיא התייחס למבצע החיסונים ואמר: "לשמחתי, מבצע החיסונים הנפלא שהתקיים כאן בחודשים האחרונים מניב פירות, ויעילותו של החיסון מתגלה כמעודדת מאד. אנחנו היום במצב טוב יותר מזה שהיינו בו לפי חודש, ואנו כבר מאמינים שהנה יש אור שבקצה המנהרה החשוכה אליה נקלענו כולנו לפני שנה. אני מבקש לשלוח מכאן קריאה לכל אזרחי ואזרחיות ישראל, גם אלו החוששים. החיסון הוא בטוח. אנא מכם, צאו להתחסן."
 
מנכ"לית המרכז הרפואי ד"ר ענת אנגל אמרה בביקור: "לצוות המיומן, המסור והמקצועי שלנו בוולפסון ישנה חשיבות עצומה בשמירה על בריאות האוכלוסייה בישראל, ובשנת הקורונה נוכחנו בכך עוד יותר. אנשי צוות המרכז הרפואי וולפסון מייצגים את החברה הישראלית על כל גווניה ומוכיחים שעבודה משותפת למען בריאות המטופלים מגשרת על הרבה פערים, דעות קדומות, ושסעים.

"כאן המקום לציין את המקצועיות והנשמה היתרה של הצוותים שלנו בלחימה בקורונה, בתקופה מאתגרת הזו, שדורשת נתינה 24/7 ללא הפסקה. ללא ספק, כולנו צריכים להיות גאים במערכת הבריאות שלנו ובעובדים המסורים שלה. אני מודה לנשיא המדינה, שהגיע אלינו היום במיוחד כדי להכיר את הצוותים, לעודד ולחזק אותם במשימתם הלאומית."