סערת פינדרוס | הרב חיים אמסלם: "עדיף שישתוק"

יו"ר תנועת עם שלם מגיב לדבריו החריפים של יו"ר סיעת יהדות התורה, ואומר כי הגיור בצה"ל מתבצע כהלכה. "פינדרוס מגלה בורות מחרידה ומבייש אותנו החרדים". אם יש התבוללות הוא אומר: "היא מתקיימת בעטיים של הפינדרוסים למיניהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 11:47 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | הרב חיים אמסלם: "עדיף שישתוק"
הרב חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר תנועת עם שלם, הרב חיים אמסלם, הגיב היום (ג') לדברי יו"ר יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, בכנס דת ומדינה של כיפה בשיתוף ארגון עתים, כי מי שהתגיירה בגיור צבאי, "היא שיקסע, גויה, אם היא התגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית".

בג"ץ קבע: יש להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים

"עד היכן הבורות מגעת?", שאל הרב אמסלם, והשיב כי "ההתבטאות של ח"כ פינדרוס מגלה בורות מחרידה. את הגיור הצה"לי מבצעים רבנים מכל גווני הקשת. חרדים וחרד"לים לסוגיהם, אותם הדיינים לעיתים נמצאים גם בבתי הדין הרבניים כשהכול תחת פיקוח הרבנות הראשית ופינדרוס הופך את כולם בפליטת פה לרפורמים".

הרב אמסלם פנה אל פינדרוס. "אנא השאר את ענייני ההלכה לרבנים ולא לפוליטיקאים. אינכם מבינים בהלכה דבר. גרמתם מספיק נזק. הבורות שלכם בנושאי הגיור הובילה לטרגדיה ואסון. התרענו מעל כל במה כי יש להגיע להבנה ע"פ ההלכה ולמנוע את פסיקת בג"ץ, אך אטמתם אזנכם מלשמוע, בעקבות עיתונאים ולבלרים חרדים צעירים וחסרי הבנה שנשפו בעורפכם". 

לסיום אומר הרב כי ההקצנה של החרדים בנושא, רק החריפה את הבעיה. "הקצנתם עוד ועוד ומנעתם כל פתרון ובמקום לפתור את הבעיה הגברתם אותה. אם יש התבוללות ונישואי תערובת – היא מתקיימת בעטיים של הפינדרוסים למיניהם. כעת הזמן לעשות חשבון נפש. לא להגביר את הנזק. המתתם אסון על העם היהודי.

 השאלות הללו ושאלות מרכזיות נוספות, יעמדו בלב הכנס הפוליטי של כיפה ו'עתים' שישודר הערב (ג') בשעה 20:00 באתר כיפה ובדף הפייסבוק של כיפה.


(דברים שאמר הרב אמסלם לאחר פסיקת בג"ץ אתמול)