כנס 'כיפה' ו'עתים' | ח"כ פינדרוס: "שיקסע. מי שהתגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה"

בכנס כיפה בשיתוף ארגון עתים יצא ח"כ מיהדות התורה נגד הגיור הצבאי ואמר כי מי שעבר גיור כזה - אינו יהודי, "אבקש ממנו להדליק אש בשבת אצלי בבית" | הכנס ישודר הערב באתר בשעה 20:00

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/21 07:56 יח באדר התשפא

כנס 'כיפה' ו'עתים' | ח"כ פינדרוס: "שיקסע. מי שהתגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה"
ח"כ יצחק פינדרוס, צילום: ללא

יו"ר יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, נגד הגיור הצבאי. בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים וברקע פסיקת בג"צ אתמול בערב כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, אמר יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא שיקסע וכי האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה.

פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה". 

ח"כ תהלה פרידמן מכחול לבן, השתתפה גם היא בכנס והזדעזעה מדבריו: "לקרוא לאנשים שהם זרע ישראל 'שיקסע'".

פינדרוס לא התבלבל, ואמר: "היא שיקסע, גויה, אם היא התגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית. יכול להיות שהיא חסידת אומות האולם, בסוף אבא שלה יהודי ואימא שלה גויה - אין יחס לאבא שלה, יש תורת ישראל שלא מתחלפת שמשה רבנו הוריד בהר סיני".

פרידמן: "אני לא אומרת שהיא יהודיה, אני רק אומרת שהיא זרע ישראל, יש לזה הגדרה הלכתית. 

פינדרוס: "לא היא לא זרע ישראל בהגדרה הלכתית. תבדקי בספרות". פינדרוס ביקש להבהיר: "היא לא יהודיה בהגדרה. אם מישהו מתחתן איתה האבא צריך לשבת שבעה, לקרוע קריעה ולהגיד קדיש. היא לא זרע ישראל. בסיום דבריו אמר פינדרוס על מי שעבר גיור צבאי, גיור שקיבל את אישור הרבנות הראשית, "אני מודיע שאבקש ממנו להדליק אש בשבת אצלי בבית וכך אמר לי הרב אלישיב".

 השאלות הללו ושאלות מרכזיות נוספות, יעמדו בלב הכנס הפוליטי של כיפה ו'עתים' שישודר הערב (ג') בשעה 20:00 באתר כיפה ובדף הפייסבוק של כיפה.