ללא ידיעת שר החינוך: כיתות ז'-י' ישובו לספסל הלימודים ביום ראשון

ראש הממשלה ושר הבריאות סיכמו על חזרת כיתות ז'-י' לבתי הספר ביום ראשון, ולא כבר מחר כפי שסיכם נתניהו עם גלנט, שפרסם: "משרד החינוך ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי ותלמידות ז-י בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-בהירות החל ממחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/21 16:01 יז באדר התשפא

ללא ידיעת שר החינוך: כיתות ז'-י' ישובו לספסל הלימודים ביום ראשון
גלנט לא עודכן על ידי נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אתמול הכריזו שר החינוך יואב גלנט ומרכז השלטון המקומי כי ידרשו בישיבת הממשלה המתקיימת היום (ב') את חזרתם המלאה של כלל התלמידים אל מוסדות החינוך, ברשויות הירוקות, הצהובות והכתומות הגבולויות, על פי המופיע בתכנית הרמזור.

חופשת הפסח: בתי הספר של החגים יפעלו ארבעה ימים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן את הסכמתו אך לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין סרב בכל תוקף בעקבות אזהרות מצד אנשי משרדו, נראה כי נתניהו חוזר בו, והוא צפוי לתמוך בחזרת כיתות ז'-י' בתאריך המקורי במסגרת תכנית הפעימות של משרד הבריאות, יום ראשון 7.3.21.  

על פי דברים שפרסם בצהריי היום בחשבון הטוויטר שלו, ניתן ללמוד כי גלנט לא היה שותף לקבלת ההחלטה. "משרד החינוך ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי ותלמידות ז-י בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-בהירות החל ממחר, יום ג׳ 2/3/21", כתב שר החינוך. "מקווה ומאמין כי הממשלה תאמץ היום את הצעתי לחזרה מיידית אל בתי הספר".

ראש הממשלה אמר אתמול בדברים שנשא ועסקו בפתיחה המחודשת של מערכת החינוך, כי "הפתיחה המדורגת של הלימודים תתבצע בימים הקרובים בערים צהובות וירוקות גם לכיתות ז'-י'. 

על הארכת שנת הלימודים אמר: "יש צורך להשלים את פערי החינוך שנוצרו במהלך השנה הקשה הזאת - שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי". 

"נדאג לזכויות המורים", הבהיר נתניהו והוסיף כי, "נדאג לתשלום מלא עבורם, זה עליי. אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש לילדי ישראל, זה מה שמגיע להם".