סקר מנדטים: התייצבות כללית - רוב לגוש חוסם

רוב המפלגות ממשיכות לשמור על יציבות, אך הבשורה העיקרית היא: 62 מנדטים לגוש "רק לא נתניהו" | בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה - סער מקטין את הפער מנתניהו לאחוז אחד בלבד, ובנט לארבעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/03/21 07:39 יז באדר התשפא

סקר מנדטים: התייצבות כללית - רוב לגוש חוסם
צילום: מיכל פטאל, פלאש 90

22 ימים בלבד נותרו עד ליום הבחירות לכנסת ה-24, וסקר מנדטים של פאנלס פוליטיקס ברדיו 103 מגלה שאין הפתעות מיוחדות, ולמעשה רוב המפלגות מגלות יציבות, כאשר הליכוד ממשיך לשמור על ההובלה עם 28 מנדטים בדיוק כמו בסקר הקודם. 

במקום השני, מפלגת יש עתיד שמתחזקת במנדט אחד ל-19 מנדטים, ולאחר מכן "תקווה חדשה" שנותרת עם 13 מנדטים וימינה שמאבדת מנדט אחד ויורדת ל-11 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 9 מנדטים, וכמעט שלא מאבדת מכוחה למרות התפצלות סיעת רע"מ. 

ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים נותרות יציבות. העבודה בראשות מרב מיכאלי זוכה ל-6 מנדטים. כחול לבן, הציונות הדתית ומרצ נמצאות על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. 

מתחת לאחוז החסימה נמצאות רעמ בראשות מנסור עבאס עם - 2.3%, והמפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם - 1.9%. 

פער של אחוז אחד בלבד בין נתניהו לסער

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה של נתניהו מול כל אחד מהמתמודדים האחרים ישנו קרב מרתק, כאשר הפער בין יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער ובין ראש הממשלה נתניהו מצטמצם לאחוז אחד בלבד: נתניהו עם 43 אחוזי התאמה לראשות הממשלה, וסער עם 42.

גם נפתלי בנט צמצם את הפערים שעומד כעת על 4 אחוזים בלבד: 40 אחוזים לנתניהו מול 36 לבנט. הפער הגדול ביותר, ובניגוד לתמונת המנדטים, נרשם דווקא בין נתניהו ליו"ר יש עתיד - המפלגה השנייה בגודלה בסקרים, יאיר לפיד. על פי הסקר, לנתניהו 50 אחוזי התאמה מול 37 אחוזים בלבד ללפיד - פער של 13 אחוזים.

סקר 103fm נערך אתמול (א') על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 574 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,719 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגילי 18 ומעלה - יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3 אחוזים.