החיסון נגד קורונה של "ג׳ונסון אנד ג׳ונסון" קיבל את אישור החירום של ה-FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקני העניק לחברה האמריקאית את אישור החירום. החיסון יעיל פחות משל החברות פייזר ומורדנה, אך מנגד, ניתן במנה אחת בלבד ואינו דורש תנאי אחסון או קירור מיוחדים. "ישראל נמצאת במצב פריבילגי בו בידיה החיסון היעיל והבטוח ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/21 11:51 טז באדר התשפא

החיסון נגד קורונה של "ג׳ונסון אנד ג׳ונסון" קיבל את אישור החירום של ה-FDA
צילום: shutterstock

מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, העניק הלילה (ש') את אישור החירום לחיסון נגד קורונה נוסף. לאחר שהאישור ניתן לחברות פייזר ומודרנה, הפעם מדובר בחיסון של חברת התרופות "ג'ונסון אנד ג'ונסון". בשונה מהחיסונים של שתי החברות הראשונות, החיסון יינתן במנה אחת בלבד ולא בשתי מנות אך אושר לשימוש בקרב 18 ומעלה. בנוסף, החיסון אינו דורש תנאי אחסון או קירור מיוחדים.

תוצאות המחקר של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון העלו, כי בארצות הברית החיסון יעיל ב-72%, בעוד יעילותו במניעת תחלואה קשה הגיעה ל-86%. לשם השוואה, היעילות של חברות פייזר ומודרנה מתקרבת ל-95%. בארצות הברית מתכוונים להתחיל בהפצת החיסונים כבר ביום שני, והערכות מדברות על כך ש-20 מיליון מנות חיסון ישווקו עד סוף חודש מרץ. במחקר של ג'ונסון אנד ג'ונסון השתתפו יותר מ-44 אלף מתנדבים, בעיקר בארצות הברית, דרום אפריקה ואמריקה הלטינית. 

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך על אישור החיסון ואמר כי מודבר בתקווה למבצע החיסונים בארצות הברית. "למרות שאנו חוגגים את החדשות המשמחות היום, אני קורא לכל האמריקנים - המשיכו לשטוף את ידיכם, שמרו על ריחוק חברתי והמשיכו לעטות מסכות". עוד הוא אמר: "כפי שאמרתי פעמים רבות, המצב עדיין עשוי להחמיר בעקבות המוטציות שהתפשטו".

"לנו יש את החיסונים היעילים והבטוחים ביותר להתמודדות עם הקורונה"

פרופסור ג'וני גרשוני, מומחה לנגיפים מאוניברסיטת תל אביב אמר הבוקר, כי "מידת היעילות של החיסון של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון פחותה משמעותית מזו של פייזר ומודרנה. החיסון בטוח ויעיל מספיק בכדי לקבל אישור חירום מה FDA אך המסר לציבור הישראלי הוא שלנו, כאן, יש את החיסונים היעילים והבטוחים ביותר שמשווקים היום להתמודדות עם הקורונה.

"יתרון נוסף של פייזר ומודרנה הוא שהחיסון שפיתחו מכיל RNA ולא  DNA כפי שנמצא בחיסון של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון". גרשוני הוסיף כי גם העובדה שכביכול מספיקה זריקה אחת של החיסון החדש, אינה מהווה יתרון של ממש. "ההערכה היא שבמשך הזמן יזדקקו המתחסנים למנה שנייה שתעלה את רמת היעילות לכזו שאולי תהיה דומה לרמת היעילות של פייזר ומודרנה".

לסיכום הוא אומר: "ישראל נמצאת במצב פריבילגי בו בידיה החיסון היעיל והבטוח ביותר , פריבלגיה שאין למדינות רבות בעולם- המסר הוא צאו להתחסן".