ממשל ביידן תוקף לראשונה יעדים איראניים בסוריה

חיל האוויר האמריקני הטילו שבע פצצות על מתקנים פרו-איראניים בגבול סוריה-עיראק. במרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו כי 17 פעילים נהרגו במתקפה, בפנטגון אישרו כי המתקפה אושרה על ידי הנשיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/21 09:23 יד באדר התשפא

ממשל ביידן תוקף לראשונה יעדים איראניים בסוריה
ביידן בפנטגון, צילום: הבית הלבן

לראשונה מאז נבחר, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מורה על התקפה גלויה כלפי יעדים פרו-איראניים בגבול סוריה-עיראק. הפנטגון אישר הלילה מטוסים של חיל האוויר האמריקני הפציץ מתקנים של מיליציות פרו-אירניות, מדובר באותן מליציות שתמכו בירי רקטות לעבר בסיסים אמריקאים בעבר. במרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו כי 17 פעילים נהרגו במתקפה, מכלל שבע הפצצות שנורו.

דובר הפנטגון ג'יימס קירבי הוציא הודעה לתקשורת בדבר המתקפה: "בהנחיית הנשיא, כוחות צבא ארה"ב ערכו תקיפות אוויריות נגד מתקנים ששימשו מיליציות המגובות על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן במזרח סוריה". עוד ביקש להדגיש הדובר כי "ביידן יפעל על מנת להגן על הכוחות האמריקניים וכוחות הקואליציה באזור. עם זאת, פעלנו באופן מדוד, במטרה להימנע מהסלמה באזור מזרח סוריה ועיראק". 

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין התייחס גם כן למתקפה: "ארה"ב בטוחה שהיא פגעה ביעד הנכון בתקיפה בסוריה על המיליציה הנתמכת על ידי איראן". עוד אמר: "בשלב זה אני לא יכול לספק עוד פרטים, אך אנחנו יודעים במה פגענו. המטרה הזו שימשה את המיליציה השיעית שהובילה את התקיפות נגדנו". כאמור, דווח כי זו למעשה התקיפה הצבאית הגלויה הראשונה תחת ממשלו של ביידן.