יו"ר ועדת הבחירות: לא ניתן לאפשר לישראלים להצביע בחו"ל או לחזור ארצה לצורך הצבעה

השופט עוזי פוגלמן קבע כי אין אפשרות לישראלים להצביע בקלפי נודדת או בנציגיות שיראל בחוץ לארץ. בנוסף ציין כי אין בסמכותו לאפשר לחזור ארצה לצורך הצבעה, אך הדגיש שמדובר בזכות בסיס במשטר דמוקרטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/21 10:02 טז באדר התשפא

יו"ר ועדת הבחירות: לא ניתן לאפשר לישראלים להצביע בחו"ל או לחזור ארצה לצורך הצבעה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאור הטענות שעלו בשבועות האחרונים כי חייבים לאפשר לאזרחים לשוב ארצה כדי להצביע בבחירות, פורסמה החלטת יו״ר ועדת הבחירות השופט, השופט עוזי פוגלמן, לערעור של ישראלים שגרים בפראג, המבקשים להצביע בקלפי של נציגות ישראל בצ'כיה או בקלפי נודדת. בהחלטה, קבע פולגמן כי אין בסמכותו לאפשר לישראלים להצביע בחו״ל או לחזור ארצה לצורך הצבעה. עם זאת הוא הדגיש שמדובר בזכות בסיס במשטר דמוקרטי ומקבלי ההחלטות יצטרכו לתת את הדעת לעניין זה.

יו"ר ועדת הבחירות, פולגמן הסביר כי אין לעוררים זכות מכוח הדין לבחור בנציגות ישראל בצ'כיה,  והם גם לא אומרים לקבל הודעה על זכות כזו. וכן אין מקור סמכות בדין שמתיר לועדת הבחירות המרכזית להקים קלפי נודדת מוטסת, שתעבור בערים מרכזיות בעולם ושתאפשר לאזרחים להצביע.

בנוסף ציין פולגמן כי אין בסמכותו להתיר כניסתם למדינה כדי להצביע בבחירות, ההחלטה בידי הממשלה. בעקבות הדברים האלו הערעור נדחה, וההחלטה הועברה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט.

נזכיר כי בשבוע שעבר חשפנו, כי לראשונה ייפתחו קלפיות בארבע המדינות שחתמו על הסכמי אברהם עם ישראל. "פעם ראשונה שדיפלומטים ישראלים מצביעים באבו דאבידובאימנאמה בבחרייןורבאט במרוקו", אמר בהתרגשות דובר משרד החוץ, ליאור חייט בראיון מיוחד לחדשות כיפה, והוסיף כי "בכל הנציגויות ביחד יצביעו רק כ-40 אנשים, ומי שמנהל את ההצבעה בכל נציגות הוא קצין המנהלה או הקונסול עצמו".

צילום: צילום מסך