לראשונה: קלפיות ישראליות באיחוד האמירויות, מרוקו ובחריין

הבחירות לכנסת מתקרבות, ואיתן ההכנות להצבעות ב-100 הנציגויות הישראליות ברחבי העולם. מתוכן, 4 הנציגויות החדשות באבו דאבי, דובאי, מנאמה בבחריין ורבאט במרוקו, בהן יצביעו בסך הכול 40 ישראלים בעלי זכות הצבעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/02/21 14:11 יג באדר התשפא

לראשונה: קלפיות ישראליות באיחוד האמירויות, מרוקו ובחריין
בחירות, צילום: פלאש 90

26 ימים נותרו עד לבחירות לכנסת ה-24, אך במשרד החוץ ובוועדת הבחירות המרכזית פועלים במרץ לקיום ההצבעות ב-100 נציגויות ישראל ברחבי העולם, כשלראשונה ייפתחו קלפיות בארבע המדינות שחתמו על הסכמי אברהם עם ישראל.

"פעם ראשונה שדיפלומטים ישראלים מצביעים באבו דאבי, דובאי, מנאמה בבחריין, ורבאט במרוקו", אמר בהתרגשות דובר משרד החוץ, ליאור חייט בראיון מיוחד לחדשות כיפה, והוסיף כי "בכל הנציגויות ביחד יצביעו רק כ-40 אנשים, ומי שמנהל את ההצבעה בכל נציגות הוא קצין המנהלה או הקונסול עצמו".

חייט חשף כי בניגוד להצבעה בישראל שתיערך ב-23 במרץ, הקלפיות בחו"ל ייפתחו, כמעט שבועיים קודם לכן, ב-11 במרץ. 

"הציוד מגיע לנציגויות בדואר דיפלומטי, וזה פחות בעייתי כי יש זמן", אמר דובר המשרד והבהיר כי, "החזרת הציוד מסובכת בהרבה. צריך לדאוג שכל ההצבעות יגיעו לפני סיום יום הבחירות בארץ. לכל אחת מהקלפיות בכל העולם יש פתרון אחר לכך. אם הקלפי ושאר הציוד לא יגיעו בזמן יש אפשרות להזזת ההצבעה בנציגות". 

במשרד החוץ הדגישו כי הם פועלים בתיאום מלא עם ועדת הבחירות המרכזית, ועם נציבות שירות המדינה שקובעת את הקריטריונים להצבעה בנציגויות. ההצבעה תהיה במעטפות כפולות, כשהקלפיות לא ייספרו בנפרד, ואפילו לא כקלפיות 'משרד החוץ' אלא יחד עם כל שאר המעטפות הכפולות.