ועד הגנים הארצי הגיש התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד משרד החינוך

ההתראה הוגשה בשל 74 ימי למידה אשר נלקחו מהילדים במהלך שנת הקורונה הנוכחית, בנוסף אמרו בוועד כי הם דורשים "לבחון מחדש את לוח החופשות השנתי הבלתי סביר. מדובר במחדל ופגיעה קשה בזכויות הילדים במדינת ישראל כולה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/21 13:58 יג באדר התשפא

ועד הגנים הארצי הגיש התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד משרד החינוך
גן במושב ישרש, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ועד הגנים הארצי, שלח הבוקר (ה') התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד משרד החינוך. בוועד התריעו בפני תביעה משפטית אשר תוגש על החזרתם של 74 ימי למידה בהם הילדים לא נכחו בגנים בשל מגפת הקורונה.

כמו כן, בוועד דורשים לבחון מחדש את לוח החופשות השנתי "הבלתי מותאם והבלתי סביר", כלשונם. "התראה הוגשה מהסיבה הברורה. מדובר במחדל ופגיעה קשה בזכויות הילדים במדינת ישראל כולה. נלקחו ימים קריטיים ולא סיפקו שום מענה או חלופה מספקת וראויה".

עוד הם כותבים: "אנו נחושים להציג את אזלת ידו של משרד החינוך אשר דואג להסכמי שכר ישנים, במקום לשים את הילדים בראש סדרי העדיפויות, תוך התעלמות מדוחות ומסמכים של בעלי מקצוע, השלכות קשות ונזקים רבים אותם חווה ציבור ההורים וכמובן הילדים במשך השנה כולה".

משרד הבריאות עדכן היום, כי 38 ילדים ונערים עד גיל 18 שנדבקו נגיף אושפזו במצב קשה במחלקות הקורונה ברחבי הארץ. מצבם של ארבעה מהם הדרדר עד כדי חיבור למכונת הנשמה ומוגדר אנוש. 


להורדת הקובץ


(הגננת לא התחסנה והדביקה ילד בקורונה, ynet)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן