המלצה: מחלימים מקורונה יקבלו מנת חיסון אחת לאחר 3 חודשים

צוות הטיפול במגפות ממליץ למנכ"ל משרד הבריאות להתחיל ולחסן את המחלימים מקורונה, שלושה חודשים לאחר ההחלמה. בנוסף, הצוות דן גם בשאלה האם לבשר למי שהתחסן כי נחשף לחולה מאומת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/02/21 23:08 ו באדר התשפא

המלצה: מחלימים מקורונה יקבלו מנת חיסון אחת לאחר 3 חודשים
צילום: Flash90

הצוות לטיפול במגפות המליץ הערב (ה') למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, להתחיל ולחסן מחלימים מקורונה במנה אחת, וזאת לאחר שחלפו שלושה חודשים מיום החלמתם. על פי נתוני משרד הבריאות ישנם כ-685,000 מחלימים בישראל. ב-ynet פורסם כי הצוות דן בסוגיות נוספות, בין היתר, האם לעדכן את המתחסנים כי נחשפו לחולים מאומתים או לא, ואם לאכן אותם או לאפשר להם לבצע בדיקת קורונה. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי המשרד, הציגו היום את התו הירוק שיחל לפעול מיום ראשון הקרוב. במסיבת העיתונאים הוצגו גם דרכי הנפקת תו המתחסן, תוך שימת דגש על אבטחת התו באמצעות קוד QR. 

"החיסונים הם משימה לאומית ראשונה בחשיבותה", אמר שר הבריאות, "כולנו מתגייסים לנושא, משלב הבאת החיסונים, דרך שלב ההיערכות, ועד לקמפיין הסברה שמשרד הבריאות עוסק בו בחודשים האחרונים". אדלשטיין הדגיש כי "אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן זכותו. לא יהיו גם סנקציות אישיות נגד מישהו שלא יתחסן".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי פרופסור מיכאל אדלשטיין, אפידימיולוג מומחה מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, ערך מחקר ובחן כיצד משפיעה מנה אחת של חיסון פייזר נגד קורונה על המחלימים מהנגיף. אדלשטיין מצא כי מנת חיסון אחת עוררה את המערכת החיסונית בקרב כל משתתפי המחקר שנדבקו בעבר בנגיף.

המחקר נערך בבית החולים זיו בצפת על קבוצה של 514 עובדי צוות רפואי בני 19 עד 77. מדובר בקבוצה מעורבת של יהודים, דרוזים וערבים שרמות הנוגדנים שלהם לאחר החיסון הראשון נמדדו במשך 21 יום. 17 מתוכם אובחנו כחיוביים לקורונה כחודש עד 10 חודשים לפני קבלת החיסון.

כדי לבדוק את השפעת החיסון, נמדדו במחקר רמות הנוגדנים של כל הקבוצה גם לפני החיסון, והתגלה כי אותם 17 שחלו בעבר בקורונה, הגיבו בצורה טובה לחיסון וזה עורר את המערכת החיסונית שלהם בצורה מובהקת ואחידה.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן