שר התרבות: עולם התרבות ייפתח בשבוע הבא

על פי המתווה שגובש בשבועות האחרונים בהובלתו של שר התרבות והספורט עם משרד הבריאות, הוחלט כי מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא - בהתאם לתו הירוק | גם משחקי הספורט באצטדיונים מתוכננים לחזור

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/02/21 10:59 ב באדר התשפא

שר התרבות: עולם התרבות ייפתח בשבוע הבא
צילום: Hadas Parush/Flash90

בשבועות האחרונים, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, גיבש מתווה יחד עם משרד הבריאות, בו הוחלט כי מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא, בתאריך 23 בפברואר.

קבינט הקורונה יתכנס: פתיחת המשק תוקדם?

על פי המתווה, מופעי תרבות בכל הארץ יחזרו לפעול תוך הקפדה על מתווה התו הירוק. פרטי המתווה המדויק, כולל תנאי הכניסה למוזיאונים ולספריות יפורסמו בימים הקרובים. יודגש כי המתווה יופעל בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. מדובר בפעימה ראשונה במתווה הפתיחה ובהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.

השר טרורפר אמר: "כפי שהבטחתי, עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר הממושך במתווה הדרכון הירוק שגיבשנו מול משרד הבריאות ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. דרשתי כי ייקבע תאריך לפתיחת התרבות, זאת כדי לקיים היערכות לקראת הפתיחה כפי שעולם זה צריך".

עוד הוא אמר כי התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה. "חשוב לומר כי אנו נמצאים בתקופה של אי וודאות, ובמצב תחלואה מורכב. נעשה ככל יכולתנו כדי שאכן התרבות תחזור בצורה בטוחה ואחראית, תוך שמירה על בריאות הציבור. מדינת ישראל צריכה שהתרבות שלה תחזור לחיים".

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא יזהר פלורסהיים ומייסד התיאטרון חגי לובר הגיבו למתווה החדש: "אנו רואים את האור בקצה המנהרה. עשרה חודשים ארוכים מאוד המתנו בסבלנות לחזרה של התיאטרון, אנחנו ערוכים ומוכנים לפעול כבר ממחר בבוקר. מחכים לראות את המתווה המפורט בכדי להבטיח שאין מדובר בקמפיין בחירות בלבד".


(ראיון עם השר חילי טרופר)

בתוך כך, שר התרבות והספורט סיכם עם שר הבריאות כי הספורט התחרותי יחזור בשבוע הבא, בכפוף להחלטת הממשלה, ומתווה להכנסת קהל לאצטדיונים מקודם גם הוא בימים אלו מול משרד הבריאות.

השר טרופר: "הגענו להסכמה על פיה הספורט התחרותי יחזור כבר בשבוע הבא. מדובר בבשורה חשובה ובהחלטה שנאבקנו עליה עבור אותם אלפים שעוסקים בספורט תחרותי. אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך למען הספורטאים והספורטאיות ולמען קהל הספורט העצום בישראל".

אילוסטרציה

אצטדיון, אילוסטרציהצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן