קבינט הקורונה יתכנס: פתיחת המשק תוקדם?

שרי הקבינט יתכנסו לדיון במתווה פתיחת המשק. משרד הבריאות דורש לפתוח רק בעוד 10 ימים כמו בתכנית המקורית, ומנגד, שר הביטחון מצדו ידרוש פתיחה בשבוע הקרוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/02/21 09:39 ב באדר התשפא

קבינט הקורונה יתכנס: פתיחת המשק תוקדם?
צילום: Miriam Alster/Flash90

אם לא יהיו עיכובים, קבינט הקורונה יתכנס היום (א') בשעה 13:00 לדיון בפתיחת הענפים המשק והמסחר: חנויות הרחוב, הקניונים, חדרי הכושר ועוד. באמ"ן הזהירו הבוקר כי בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, "בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל".

כמעט 4 מיליון ישראלים חוסנו במנה הראשונה | "אסור להתייחס למי שקיבל מנה אחת כמוגן"

הדיון לא צפוי להיות שונה מקודמיו. עמדת משרד הבריאות נותרה בעיניה וכמו בהצעה המקורית, ולפיה יש להתחיל בפתיחת המשק רק ב-23 בפברואר, כלומר בעוד 10 ימים, יותר משבועיים מההקלות הראשונות לאחר סיום הסגר. מנגד, יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הציג תכנית שונה ודרש לפתוח את המשק כבר מהשבוע הקרוב אך באופן הדרגתי. בחדשות 12 פורסם כי והצדדים יגיעו היום לפשרה, שתאפשר את פתיחת המשק מסוף השבוע הנוכחי או בתחילת השבוע הבא. 

במשרד הבריאות ערכו בסוף השבוע התייעצויות, ובכירי המשרד עומדים על דעתם שפתיחת המשק, תחת התו הירוק, לא תתרחש לפני יום שלישי הבא, זאת למרות שבימים האחרונים נרשמה ירידה בתחלואה כמו גם במספר החולים הקשים. בכחול לבן טוענים שמספר המתחסנים במנה השניה והמחלימים ביחד מגיע לכ-3 מיליון איש, מספר שמאפשר את פתיחת המשק, לפחות בצורה הדרגתית. 

ממונה הקורונה, פרוספור נחמן אש, אמר הבוקר בראיון ב-"103FM" כי בכל הקשור לחיסון האוכלוסייה "אסור להתייחס למי שקיבל מנה אחת כמוגן... הפרמטר שלנו לפתיחת המשק הוא מספר המתחסנים במנה שנייה. כשנגיע ל-3 מיליון בשבוע הבא, נוכל לפתוח בצורה רחבה יותר".