שובתי רעב ישבתו מול ביתו של חילי טרופר

מחאת ההתיישבות הצעירה נמשכת: חמישה מהמוחים ישבתו רעב מול ביתו של שר התרבות והמקורב לבני גנץ, חילי טרופר

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 19/01/21 22:28 ו בשבט התשפא

שובתי רעב ישבתו מול ביתו של חילי טרופר
מאהל ההתיישבות הצעירה, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

כבר שלושה שבועות שראשי ההתיישבות הצעירה יושבים באוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה במחאה על אי-הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. לפני כ-10 ימים החריפו המוחים את צעדיהם ופתחו גם בשביתת רעב. 

כחלק מהחרפת המחאה, חמישה שובתים ישבתו רעב הלילה (ג') מול ביתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר, במושב נס הרים שליד ירושלים. טרופר, בכיר במפלגת כחול-לבן ונחשב מקורב ליו"ר המפלגה ושר הביטחון בני גנץ, ממקבלי ההחלטות בנוגע להסדרת ההתיישבות הצעירה. נזכיר כי המתיישב מחוות יאיר, איתי זר וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התמוטטו בימים האחרונים כתוצאה משביתת הרעב, והופנו לקבלת טיפול רפואי.

שביתת הרעב מול השר טרופר מגיעה לאחר צעדי מחאה נוספים, ביניהם הפגנה של תושבי נופי נחמיה מול ביתו של הוד בצר, מנכ"ל משרדו של בני גנץ. על כך אמר עומר רחמים, יו״ר מזכירות נופי נחמיה: ״אנחנו לא יכולים לעמוד מול העוול הנוראי של בני גנץ ויועציו שביד אחת מונעים ברגל גסה את התנאים האלמנטריים לחיים מתושבי ההתיישבות הצעירה וביד השניה מאשרים בניה בלתי חוקית ערבית בשטחי C. ההיסטוריה והבוחרים ישפטו את החרפה״.

כמו כן, קיימו המוחים על אי-הסדרת ההתיישבות הצעירה עצרת תמיכה בשובתים מול משרד ראש הממשלה בירושלים בשבוע שעבר. מנכ״ל מועצת יש״ע, יגאל דילמוני, השובת רעב גם הוא, אמר בעצרת התמיכה:

אנחנו דורשים אמצעים הומניטריים בסיסיים ולא מתביישים לדבר על ערכים, ציונות, התיישבות, הרחבה ובניית עוד ישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אני הצטרפתי לשביתת הרעב כי אני לא יכול לשאת את זה שיש 20 אלף תושבים, ביניהם אלפי ילדים, שלא יודעים אם יהיה מים חשמל או זום כדי ללמוד, מערכת אזעקה אם קורה משהו בשעת חירום, והכל בגלל ששנים מורחים אותנו. זאת סכנת חיים ואנחנו כאן כדי לדרוש חיים. אם לא נדרוש זה לא יקרה.