כמעט 4 מיליון ישראלים חוסנו במנה הראשונה | "אסור להתייחס למי שקיבל מנה אחת כמוגן"

3,832,000 איש ואישה קיבלו את החיסון בישראל, מתוכם קרוב ל-2.5 מיליון קיבלו כבר גם את המנה השניה. בסוף השבוע התחסנו 133,000 ישראלים. ממונה הקורונה: "הפרמטר שלנו לפתיחת המשק הוא מספר המתחסנים במנה שנייה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/02/21 07:34 ב באדר התשפא

כמעט 4 מיליון ישראלים חוסנו במנה הראשונה | "אסור להתייחס למי שקיבל מנה אחת כמוגן"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד הבריאות הבוקר פרסמו הבוקר את נתוני מבצע החיסונים. מהנתונים עולה כי 3,832,000 איש ואישה כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, מתוכם קרוב ל-2.5 מיליון קיבלו גם את המנה השניה של החיסון. בנוסף, בסוף השבוע התחסנו 133,000 בני אדם.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר לנתונים, וכתב:" מה איתכם? תהיו זכאים להיכנס לחדרי כושר ומופעי תרבות או תישארו מאחור? לכו להתחסן!".

התמונה מאמש

התמונה מאמשצילום: ללא

"במרחק חודשים מחיסון ילדים מגיל 6"

ממונה הקורונה, פרוספור נחמן אש, אמר הבוקר בראיון ב-"103FM" כי בכל הקשור לחיסון האוכלוסייה "אסור להתייחס למי שקיבל מנה אחת כמוגן... הפרמטר שלנו לפתיחת המשק הוא מספר המתחסנים במנה שנייה. כשנגיע ל-3 מיליון בשבוע הבא, נוכל לפתוח בצורה רחבה יותר".

בשבוע שעבר הודיעו יצרניות החיסונים פייזר ומודרנה כי הן עורכות בדיקות בטיחות ויעילות של החיסונים על ילדים. אמש פרסמה חברת אסטרהזניקה, כי היא תחל בתהליך דומה בחודש הבא. פרופסור אש התייחס הבוקר גם לסוגיית חיסון ילדים. ב"כאן חדשות" אמר: "אנחנו במרחק חודשים מחיסון ילדים מגיל 6. מאוד חשוב שיהיה חיסון ילדים כדי שנגיע לחיסון עדר"

עוד הוא אמר כי קיים סיכוי שמספר החולים ישוב לעלות: "מה שיקרה אם נפתח את העסקים, חדרי הכושר ואירועי התרבות זה שהתחלואה תעלה בצורה בלתי נשלטת ואז נצטרך לסגור הכול שוב. הסיכוי שיהיה גל תחלואה נוסף הוא גדול. בלי סבלנות התוצאה תהיה רעה בוודאות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן