אסטרהזניקה תבדוק את בטיחות ויעילות החיסון בקרב ילדים

החוקרים של חברת התרופות ואוניברסיטת אוקספורד יחלו בניסוי בכדי להעריך אם החיסון בטוח ואם הוא מייצר תגובה חיסונית גם בילדים ונערים, ויבדקו 300 ילדים ונערים בריטים בני 17-6

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/02/21 22:36 א באדר התשפא

אסטרהזניקה תבדוק את בטיחות ויעילות החיסון בקרב ילדים
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חברת התרופות אסטרהזינקה ואוניברסיטת אוקספורד, שפיתחו יחד חיסון נגד נגיף קורונה, הודיעו היום (ש') כי בחודש הבא הם יחלו בניסוי לבחינת עמידות החיסון גם אצל בני 6-17. החוקרים אמרו כי הם מקווים שיהיו תוצאות עד לסוף השנה: "הניסויים ירחיבו את הבנתנו בשליטה בקורונה". מדובר בחיסון הראשון לקורונה שייבדק בטיחותו ויעילותו בקרב ילדים ובני נוער. יצרניות התרופות פייזר ומודרנה כבר בוחנות את החיסונים שלהן, אך רק על בני 15-12.

כ-300 בני נוער וילדים משלוש ערים בבריטניה – לונדון, סאות'המפטון ובריסטול ישתתפו בניסוי, שיתקיים באוניברסיטת אוקספורד. פרופ' אנדרו פולארד, החוקר הראשי בנושא החיסונים באוקספורד, אמר: "למרות שרוב הילדים אינם מושפעים יחסית מנגיף קורונה, חשוב לקבוע את הבטיחות והתגובה החיסונית לחיסון בקרב ילדים וצעירים. ילדים מסוימים עשויים להפיק תועלת מהחיסון". פרופ' פולארד הוסיף כי "ניסויים חדשים אלה ירחיבו את הבנתנו בשליטה בקורונה בקבוצות גיל צעירות יותר". 

רין סונג, רופא ילדים וקלינאי-מדען בקבוצת החיסונים באוקספורד, התייחס גם הוא לחשיבות החיסונים בקרב ילדים: "למגפת הקורונה הייתה השפעה שלילית עמוקה על חינוך, התפתחות חברתית ורווחה רגשית של ילדים ובני נוער, מעבר למחלות". הוא הוסיף כי "לכן חשוב לאסוף נתונים על הבטיחות ועל התגובה החיסונית לחיסון נגד הנגיף בקבוצות הגיל האלה, כך שהם עשויים להפיק תועלת מהכללה בתוכניות החיסון בעתיד הקרוב".