לראשונה השנה: אתר החרמון ייפתח למבקרים

החל ממחר, בהתאם לפתיחת פתיחת שמורות טבע וגנים לאומיים, ייפתח גם אתר החרמון - לראשונה העונה. ההגעה תתאפשר ברכישת כרטיסים מראש בלבד, מספר המבקרים המקסימלי צומצם מאוד, ובמקום יפעלו 'פקחי קורונה'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/02/21 12:17 כה בשבט התשפא

לראשונה השנה: אתר החרמון ייפתח למבקרים
אתר החרמון, ארכיון, צילום: אתר החרמון

לראשונה העונה, ובצל משבר הקורונה - אתר החרמון נפתח למבקרים. באתר הודיעו הבוקר (א') כי החל ממחר, ה-8.2, ייפתח האתר למבקרים, בהתאם לפתיחת שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, עם הסרת חלק ממגבלות הסגר, שהחלה הבוקר.

פתיחת אתר החרמון תתבצע תחת מגבלות חמורות. הכניסה תתאפשר בהזמנת כרטיסים מראש בלבד באמצעות אתר האינטרנט של אתר החרמון, מספר המבקרים המקסימלי צומצם מאוד, והאתר יפעיל פקחים שיסתובבו בשטח ויאכפו את תקנות הריחוק החברתי ועטיית המסכות.

באתר החרמון מדגישים כי לא תתאפשר כניסה לאתר ללא הזמנה ורכישת כרטיסים מראש. מנכ"ל אתר החרמון, רפאל נוה, סיפר בשבוע שעבר ל'גלובס' על ההכנות לפתיחה, עוד בטרם היה ידוע מתי היא תתאפשר: "השקענו שמונה מיליון ש"ח רק בהיערכות לפתיחה, כולל כל ההתאמות שעשינו לתו הסגול; מערך של הזמנות מרחוק, חיטוי קרוניות, ריווח תורים, מה לא. ידענו שאנחנו צריכים להיות מוכנים ברגע שיתאפשר לנו לפתוח".

עוד סיפר: "הגשנו באוקטובר את המתווה, שהיה מחמיר יותר מהמתווה הרשמי. הגבלנו כניסת אנשים מ-12,000 מבקרים ביום שיא, לפחות מ-5,000, וגם מזה הסכמנו לרדת. הכול, רק שיסכימו. הגבלנו כניסה למבנים, את כל המזנונים הוצאנו החוצה. גרוטו אמר לי: מתווה מצוין. עכשיו חכה לשאר האטרקציות התיירותיות".

נכון להיום אין בחרמון תנאים לגלישת סקי. גובה השלג במפלס התחתון עומד על 10 ס"מ, ובמפלס העליון על 40 ס"מ. בשבוע הקרוב לא צפוי לרדת שלג בחרמון, והמערכת החורפית הבאה שעשויה להביא שלג תגיע רק בסוף השבוע הקרוב.