ארדן ואשכנזי שוחחו עם בכירים בממשל ביידן בנוגע להחלטת בית הדין בהאג

שר החוץ ושגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם שוחחו עם בכירים בממשל ביידן שהבטיחו לסייע לישראל בעקבות החלטת בית הדין בהאג.

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/02/21 07:58 כה בשבט התשפא

ארדן ואשכנזי שוחחו עם בכירים בממשל ביידן בנוגע להחלטת בית הדין בהאג
צילום: shutterstock

התגובות להחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לא מאחרות לבוא. לאחר שבית הדין אישר ביום שישי האחרון לפתוח בחקירה רשמית נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה, שר החוץ גבי אשכנזי ושגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן, שוחחו עם בכירים בממשל ביידן. על פי הדיווח בגל"צ, בוושינגטון מגלים הבנה לגבי החששות בארץ והבטיחו לסייע לישראל.

כאמור, שופטי בית הדין אישרו לתובעת הראשית לפתוח בחקירה נגד ישראל, וכעת היא תצטרך לקבל את ההחלטה האם לעשות כך. השופטים קבעו כי "פלשתין" - הכוללת את יהודה ושומרון ורצועת עזה - היא מדינה חברה בבית הדין, ובגבולות אלו תתנהל החקירה.

ארדן, הגיב הבוקר (א') בראיון ברשת ב' להחלטה נגד ישראל בהאג: "זו החלטה מזיקה ולצערנו מוכיחה סופית שבית הדין הפלילי הבין לאומי - רקוב מוסרית ופוליטית. בית הדין הפלילי הבין לאומי חבר לגורמים אנטישמיים. גם ההשוואה שבית הדין עושה בין ארגון טרור מוכרז שרוצח נשים וילדים לצבא הגנה לישראל - מראה שיש פה ריקבון מוסרי".

גלעד ארדן

גלעד ארדןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמש הגיב אשכנזי להחלטת בית הדין בחשבון הטוויטר שלו: "החלטת בית הדין בהאג מעוותת את החוק הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי פוליטי של תעמולה אנטי-ישראלית. לבית הדין הבינלאומי אין סמכות לדון בתיק הפלסטיני. החלטת השופטים מתגמלת את הטרור הפלסטיני, כמו גם את סירובה של הרשות הפלסטינית לחזור למשא ומתן ישיר עם ישראל."

בדבריו אשכנזי קרא "לכל המדינות המעריכות את מערכת המשפט הבינלאומית, ומתנגדות לניצולה הפוליטי, לכבד את זכויותיהן הריבוניות של מדינות ולבחור שלא להסכים לסמכות בית המשפט".

לבסוף אמר אשכנזי: "ישראל תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה".

עוזב את החיים הפוליטיים. אשכנזי

אשכנזי צילום: Miriam Alster/Flash90