סקר מנדטים: סמוטריץ' ובן גביר נכנסים, אך אין רוב לגוש הימין

אחרי פרסום רוב הרשימות לכנסת ה-24, הליכוד וימינה מאבדות מכוחן לטובת רשימת הציונות הדתית שמקבלת 5 מנדטים, אך גורמות לימין לקבל 60 מנדטים בלבד | העבודה ומרצ מתחזקות עם 6 ו-5 מנדטים בהתאמה, על חשבון יש עתיד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/02/21 07:45 כב בשבט התשפא

סקר מנדטים: סמוטריץ' ובן גביר נכנסים, אך אין רוב לגוש הימין
נכנסים לכנסת אך הימין מאבד את הרוב. סמוטריץ' ובן גביר, צילום: פלאש 90

אחרי פרסום הרשימות הסופיות של רוב המפלגות, וקצת יותר מ-12 שעות להגשת כלל הרשימות, סקר מנדטים של "רדיו 103", מגלה כי גוש הימין שכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות, ימינה ורשימת הציונות הדתית, אחרי האיחוד, זוכה ל-60 מנדטים בלבד. 

יש לציין שאמנם רוב המפלגות כבר הגישו את רשימותיהן לקראת הבחירות, אך ישנן מספר מפלגות כדוגמת הליכוד שטרם הגישו את רשימתן לכנסת ה-24 וכן מפלגות שטרם הודיעו אם בכוונתן להמשיך להתמודד או לפרוש.

הסקר מראה כי הליכוד שטרם פרסמה את רשימתה לכנסת ה-24, מאבדת 3 מנדטים מהסקר האחרון, ויורדת ל-29 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד מאבדת אף היא 2 מנדטים ויורדת ל-17, מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער נשארת יציבה עם 14 מנדטים, ונפתלי בנט וימינה מאבדים 2 מנדטים לטובת רשימת הציונות הדתית ומקבלים 11 מנדטים.

הרשימה המשותפת שהכריזה על התמודדותה בלי רשימת רע"מ מקבלת 10 מנדטים, כשלא ברור אם הסקר נעשה לפני או אחרי האיחוד. ישראל ביתנו עם אביגדור ליברמן עולה במנדט אחד ומקבלת 8 מנדטים, ש"ס יציבה עם 8 מנדטים, יהדות התורה מאבדת מכוחה ויורדת ל-7 מנדטים, העבודה ומרצ מתחזקות במנדט אחד לכל אחת מהן ועולות ל-6 ו-5 מנדטים בהתאמה. רשימת הציונות הדתית שחתמה אמש על הסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית ונעם מקבלת 5 מנדטים. 

לא עוברות את אחוז החסימה: כחול לבן, המפלגה הכלכלית בראשות זליכה, תנופה בראשות עפר שלח, הבית היהודי והישראלים בראשות חולדאי שטרם ברור אם יפרוש מהמירוץ.

הסקר נערך אמש (ד') על ידי מנחם לזר - מנהל 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 532 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,951 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן