אלפי מפגינים בטמרה בעקבות מות הסטודנט בחילופי אש

אחמד חג'אזי, שנהרג בחילופי אש בין שוטרים לעבריינים בטמרה, מובא למנוחת בלוויית מעל 10,000 אנשים. במקביל, אלפי אזרחים ערבים מפגינים במספר צמתים בצפון במחאה על מותו של חג'אזי. שלושה חשודים מאירוע הירי נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/21 21:24 כ בשבט התשפא

אלפי מפגינים בטמרה בעקבות מות הסטודנט בחילופי אש
לווית אחמד חג'אזי, צילום: Sraya Diamant/Flash90

לאחר האירוע הטראגי שקרה אמש (ב') בטמרה שבצפון, שבו שוטרים שהיו במארב לעבריינים מהעיר הבחינו במספר חשודים שיורים לעבר אחד הבתים. השוטרים ניסו לעצור את החשודים, אך אלה פתחו באש מכלי נשק אוטומטים לעברם. בעת מרדף אחרי היורים, נורה אחד למוות ועבריין נוסף נפצע. עבריין שלישי נמלט מהזירה ובמהלך המרדף אחריו בעקבות חילופי האש נהרג אחמד חג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22, ונפצע ד"ר מוחמד ערמוש, בעת שניסה לטפל בו.

מותו של חג'אזי עורר זעם רב בקרב הציבור הערבי, ואלפי מפגינים משתתפים בשעה זו בלוויתו של הסטודנט, בעיקר מהעיר טמרה ומנצרת. הלוויה מתקיימת ללא שמירה על הנחיות הקורונה. בעקבות ההפגנות, המשטרה מעדכנת כי כביש 65 חסום מצומת מי עמי לצומת מגידו בשני הכיוונים וכביש 70 חסום גם הוא. במהלך ההפגנה הציתו המפגינים מדורות בכביש 70. המחאה הופנתה כנגד המשטרה והממשלה על היעדר אכיפה באלימות הגבוהה בקרב החברה הערבית.

במשטרה מדווחים כי בעקבות הבערת צמיגים מצד המפגינים התפתחו עימותים אלימים. כוח גדול של יס"מ ומג"ב פיזר כ-300 מפגינים שחסמו את הכניסה לטמרה, שני מפגינים נעצרו. ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון הגיב לטענות: "אנחנו משתתפים בצערם של משפחת חג'אזי. לא ניתן לקבוע בוודאות מהיכן בוצע הירי, אם מהשוטרים או מהצד של העבריינים. חילופי אש בין שוטרים לעבריינים זה לא עסק פשוט. זה לא מדע תיאורטי וזה לא משחקי מחשב. זה בלייב ותנאי חשכה עם סכנת חיים. המטרה היא לספק ביטחון לתושבי העיר טמרה".

אמש, כאמור, במהלך מארב משטרתי בטמרה, הבחינו שוטרים במספר חשודים שיורים לעבר אחד הבתים והחלו חילופי אש בין השוטרים ליורים. אחד מן היורים נהרג, עבריין נוסף נפצע ועבריין שלישי הצליח לברוח. בזמן חילופי האש עם המשטרה, שני אזרחים בלתי מעורבים נפגעו מהירי, כאשר אחד מהם, אחמד חג'אזי סטודנט לסיעוד, נהרג, לא ברור אם מאש השוטרים או החשודים. שני רובי M-16 שעימם ביצעו החשודים את הירי נתפסו, ומתנהל מצוד אחר החשוד הנוסף בירי. מוקדם יותר היום, תושבים רבים מטמרה יצאו לחסום כבישים במחאה על מותו של חג'אזי. כמו כן הוחלט על שביתה כללית היום, ועל שלושה ימי אבל בעיר.