"מי שלא יתחסן - הילדים שלו לא יוכלו להגיע למערכת החינוך"

ראש עיריית לוד יאיר רביבו, הכריז על סנקציות כלפי תושבים שלא יתחסנו, זאת במטרה להגביר את קצב ההתחסנות בעיר שרק רבע מתושביה התחסנו | מאוחר יותר הסביר את הדברים ואמר: "למה לוקחים את זה למקום של כפייה? אני זה שמתמודד עם עשרות המתים בעיר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/02/21 22:24 יט בשבט התשפא

"מי שלא יתחסן - הילדים שלו לא יוכלו להגיע למערכת החינוך"
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, צילום: Yossi Zeliger/FLASH90

בניסיון לתמרץ את תושבי עירו להתחסן, פנה ראש עיריית לוד יאיר רביבו לתושבי העיר בשידור חי בפייסבוק והכריז כי "מי שלא יתחסן לא יוכל לקבל שירותים מהעירייה". הדברים נאמרו במהלך סיור של רביבו במתחם החיסונים של קופת החולים כללית בשכונת גני אביב בעיר.

"אני רוצה להודיע הודעה חשובה", אמר ראש העיר. "עיריית לוד תגבש רשימה של סנקציות. מי שלא יתחסן לא יוכל לקבל שירותים מהעירייה, הילדים שלו לא יוכלו להגיע למערכת החינוך, סייעות לא יוכלו לעבוד, לא יוכלו להגיע לשוק העירוני כשייפתח, ועוד דברים שאנחנו נפרסם אותם. מי שלא יתחסן או שלא החלים מקורונה - לא יוכל לקבל שירותים".

"יש לנו אלף חולים בלוד, כל יום 100 חולים חדשים מצטרפים", אמר רביבו, "אנחנו לא יכולים להמשיך בקצב הזה. הגיע הזמן לקחת אחריות, תפסיקו עם כל הקונספירציות שאומרים שזה מסוכן. יותר מסוכן למות מקורונה".

רביבו הגיב לטענות בעמוד הפייסבוק שלו ואמר: "למה לוקחים את זה למקום של כפייה? אין חובה להתחסן אבל יהיה דרכון ירוק וכפי שהממשלה קבעה שלא יטוסו או לא ייכנסו להצגות ומופעים בלעדיו כך אנחנו נקבע תמריצים והגבלות מקומיות במקומות ציבוריים בעיר. נא להפסיק את ההסתה. אני זה שמתמודד עם אלפי החולים, המונשמים ועשרות המתים מהעיר". 

מעיריית לוד נמסר בהמשך כי "כל מהלך, הסברתי או הרתעתי, אשר יכול להביא למיגור נגיף הקורונה בארץ בכלל ובלוד בפרט הוא מבורך. ראש העיר יאיר רביבו ביקש להדגיש את חשיבות החיסונים בתקופה זו שבה הנגיף ממשיך להכות בנו ללא רחם עם שיעור נדבקים גבוה בעיר לוד, עם ממוצע של 100 מאומתים ו-2 נפטרים ביום, אך עם 25% אחוז התחסנות בלבד, כשמודיעין השכנה, למשל, חצו את ה50% . דבריו של ראש העיר נאמרו כדי להגביר את המודעות, לעודד התחסנות ולסייע לתושבי העיר לחזור לשגרה ולכן העירייה תגבש שורה של הגבלות למי שלא יציג דרכון ירוק ואשר אינן סותרות את החוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן