רכבים פרטיים ומשאיות הוצתו בלוד | ראש העיר: "תג מחיר נגד תושבים תמימים"

מספר כלי רכב ומשאיות הוצתו ברחבי העיר, כאשר לפי ההערכות מדובר בתגובה לאכיפת בנייה על ידי העירייה בשכונות הערביות. התושבים המודאגים טוענים: "הפעם ארגוני הפשע הפנו את הטרור אלינו", ומפנים אצבע מאשימה לבתי המשפט: "לא מאפשרים ענישה מתאימה לאותם עבריינים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/12/20 08:52 ט בטבת התשפא

רכבים פרטיים ומשאיות הוצתו בלוד | ראש העיר: "תג מחיר נגד תושבים תמימים"
הרכבים שהוצתו הלילה בלוד, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה.

הפשיעה בלוד עולה מדרגה, כאשר אמש (ד') נשרפו שישה כלי רכב פרטיים ועוד מספר משאיות, שחלקן שייכות לעירייה. לוחמי כיבוי והצלה מהתחנה האזורית איילון טיפלו במוקדים השונים, ואדם אחד נפגע באורח קל משאיפת עשן.

חקירת המשטרה לבירור אירועי הלילה נמצאת בעיצומה, אך תושבי העיר וראש העיר עצמו, טוענים שמדובר בהצתות מכוונות ומי שעומד מאחוריהן הם ערבים תושבי העיר, שביצעו את הפעולה כתגובה לאכיפת בנייה והריסת מבנה על ידי העירייה. 

"אני מעדכן על פיגוע לאומני חמור הערב בגני אביב ונוה נוף", אמר אמש ראש העיר יאיר רביבו, "השב"כ חייב לטפל באירוע. לא נירתע מאכיפת החוק ומהגברת המשילות. למי שלא הבין, האירוע קרה בגלל שהבוקר אכפה העירייה את החוק והרסה מבנים לא חוקיים. ובערב היה תג מחיר כנגד תושבים תמימים. לא יקום ולא יהיה. נמשיך לאכוף את החוק".

לוחם אש מכבה משאית שהוצתה

לוחם אש מכבה משאית שהוצתהצילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה.

מאיר ליוש, דובר תנועת הביטחוניסטים, ותושב לוד, סיפר לחדשות כיפה: "שנים ארוכות אנחנו חיים בלוד תחת טרור הפשיעה של ארגוני הפשע הערביים המקומיים. הסכסוכים הם ביניהם, אבל הירי מגיע לכל מקום. הפעם, בגלל שהעירייה אכפה את החוק, הפנו ארגוני הפשע את הטרור אלינו, התושבים. השריפות הערב אינן מקריות. רחוב ציפורן הוא רחוב שבו גרות משפחות מהגרעין בלוד ולהן שרפו את הרכבים. גם במוקד בשכונת גני אביב ההתנכלות היא לתושביה הטובים של העיר. המציאות הזו קיימת שנים ארוכות, והאצבע המאשימה היא לכיוונם של בתי המשפט, שלא מאפשרים ענישה ואכיפה מתאימה כלפי אותם עבריינים".

ראש העיר ביקש להרגיע את התושבים ואמר: "אני משוכנע שהשב"כ ישים יד על המפגעים ובמקביל למרות האיומים אנו לא נירתע ונמשיך באכיפת החוק". גם חבר הכנסת אופיר סופר מימינה הגיב לאירועים וטען: "המלחמה והשמירה על ארצנו אינה מתקיימת רק ביהודה ושומרון אלא גם בלוד, יפו, בגליל ובנגב".