אחרי 25 שנים: סגן שר האוצר יצחק כהן פורש מהכנסת

כהן, שנחשב לאחד ממייסדיה של ש"ס, הודיע למועצת החכמים של התנועה וליו"ר המפלגה, שר הפנים אריה דרעי על כוונתו לפרוש ולא להתמודד ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/02/21 18:11 יט בשבט התשפא

אחרי 25 שנים: סגן שר האוצר יצחק כהן פורש מהכנסת
יצחק כהן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מספר 2 בש"ס, סגן שר האוצר יצחק כהן, הודיע היום (ב') במכתב לחברי מועצת החכמים ולשר הפנים אריה דרעי כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ומבקש לא להיכלל ברשימת ש"ס לכנסת ה-24. "הוא נדבך חשוב בתנועת ש"ס מאז הקמתה. היה מראשוני הפעילים באשקלון וקידש שמים ברבים", אמר השר ויו"ר ש"ס דרעי.

"הרב יצחק אהוב ונערץ על כולם", המשיך דרעי, "אין לי ספק שתנועת ש"ס תהנה ממנו עוד שנים רבות בתפקידים נוספים. לא נוותר על כישרון כזה. תנועת ש"ס מכבדת את רצונו לפרוש מהכנסת ומבחינתנו הוא ימשיך להיות ציר חשוב בחיים הציבוריים של תנועת ש"ס". 

מבית של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א נמסר: כשהגיע הרב יצחק כהן להיוועץ עם נשיא המועצה, שיבחו מרן על פועלו למען עולם התורה, עם ישראל והשכבות החלשות. נשיא המועצה כיבד את רצונו לא להיכלל ברשימה".

כהן, בן 69, תושב אשקלון, שירת במערך המקצועי בחיל האוויר בשירות קבע ולאחר שחרורו הצטרף להקמת ש"ס ונחשב לאחד ממייסדיה. נבחר לכנסת ב-1996 וכיהן בה עד היום. במהלך השנים היה שר הבינוי והשיכון, שר הדתות ושר במשרד האוצר.