62 מתים ביממה, אין שינוי בתחלואה הקשה - הסגר יוארך?

מספר הבדיקות נמצא בירידה, אך שיעור החיוביים עדיין גבוה מאוד ועומד על 9.3%. עדיין אין הסכמות באשר להארכת הסגר, אותה דורשים במשרד הבריאות. בצד החיובי - כמעט שלושה מיליון מתחסנים, וקרוב למיליון זכאים לתעודת מתחסן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/21 08:35 טז בשבט התשפא

62 מתים ביממה, אין שינוי בתחלואה הקשה - הסגר יוארך?
תפוסה מלאה במחלקות הקורונה. אילוסטרציה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מספר קרבנות הקורונה עולה בקצב מסחרר ומדאיג, ומספר החולים במצב קשה מסרב לרדת, על אף התמשכות הסגר, שסוגר היום (ו') שבוע שלישי ברציפות של סגר מהודק. על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, ביממה האחרונה מתו בישראל 62 בני אדם מקורונה, ומספר המתים הכולל עומד על 4,671 מאז פרוץ המגפה, כשלמעלה מרבע מהם רק בחודש האחרון.

הסגר יוארך רק לאחר שיסתיים? | הקרב בממשלה - נמשך

מספר החולים במצב קשה מוסיף להיות גבוה מאוד ולא מראה סימני ירידה, ועומד נכון להבוקר על 1,135, מתוכם 321 זקוקים להנשמה. בסך הכל מאושפזים בבתי החולים 1,749 חולי קורונה, והעומס במחלקות כבד מאוד. מספר חולי ונשאי הקורונה הפעילים עומד הבוקר על 74,566, פחות מהשיא שחצה בשבוע שעבר את ה-80 אלף.

בצד החיובי, מבצע החיסונים נמשך, וצפוי להגיע היום לשלושה מיליון בני אדם שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון. עם זאת, החיסונים טרם השפיעו באופן ממשי על התחלואה הקשה, כפי שהיא מתבטאת בבתי החולים. 

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הבוקר כי "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת.

"נותר לי רק לבקש מכם, חברים - תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות".

המלחמה על הארכת הסגר נמשכת - כולם מאשימים את כולם

כזכור, המלחמה הפוליטית על הסגר לא מסתיימת. אמש צריכה הייתה להתקיים ישיבת ממשלה, בה השרים היו אמורים לאשר את הארכת הסגר. אך בשל המלחמות בין מפלגות הליכוד וכחול לבן, הישיבה לא כונסה והבלגן ממשיך לחגוג. מאוחר יותר, שר הביטחון בני גנץ דרש שמליאת הכנסת תכונס אמש ושחוק הקנסות יעבור ככתבו וכלשונו בקריאה שנייה ושלישית, אך יו"ר הכנסת, יריב לוין, לא הסכים וטען שאין הסכמות. 

בכחול לבן אמרו כי "מנסים להציג תחמנות כמדיניות. בשם נאשם בפלילים, לוין מנסה לתחמן פייק סגר, שיפגע בבריאות הציבור. או שתהיה אכיפה שוויונית, או שלא יהיה סגר".

פנייתו לא קיבלה תמיכה. גנץ

גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום רביעי אישרו חברי הכנסת בהצבעה במליאה את הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות. הכינוס הבא של מליאת הכנסת צפוי רק בצהריי יום שני. וכך נוצר מצב מוזר שאם הממשלה תאשר את הארכת הסגר בימים נוספים, היא תאשר אותו לאחר שפג תוקפו. המשמעות היא שיהיה חלון של מספר שעות בודדות, או אפילו יום שלם בו תקנות הסגר לא תהיינה בתוקף. 

"לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר - הפקרות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר אמש מיציאה מהירה מדי מהסגר, ותמך בכוונת הממשלה להאריכו במספר ימים נוספים. בביקור שערך בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר השר: "בלי ירידה משמעותית במספר החולים לא נוכל להפסיק את הסגר. לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זו פשוט הפקרות. זה להביא למצב תחלואה שלא בטוח נוכל לעמוד בו וזה חוסר אחריות".

משטרת ישראל מתגברת את כוחותיה במאבק הלאומי לבלימת התפשטות הקורונה. החל מאמש בחצות ולקראת סוף השבוע, תתוגבר הפעילות המשטרתית על ידי אלפי שוטרי משטרת ישראל הפועלים ברחבי הארץ, במטרה לפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו ע"יל ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ.

עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא מניעת הדבקה המונית על ידי התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.