כמעט מאה מתים ביממה, מחלוקת על הארכת הסגר

מספר החולים קשה במחלקות לא רושם שינוי משמעותי, וביממה האחרונה מתו 96 חולי קורונה בישראל. בכחול לבן עדיין מסרבים לאפשר את ישיבת הממשלה שתדון בהארכת הסגר, שאמור לפקוע ביום ראשון בלילה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/01/21 07:50 טו בשבט התשפא

כמעט מאה מתים ביממה, מחלוקת על הארכת הסגר
מחלקת קורונה בשערי צדק, אתמול, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כמעט מאה מתים ביממה, מספר החולים במצב קשה ממשיך להיות גבוה מאוד ולא מראה סימני ירידה, אך המחלוקת על הארכת הסגר נמשכת. תקנות הסגר ההדוק צפויות לפקוע ביום ראשון הקרוב בחצות, ובמשרד הבריאות מבהירים כי במצב התחלואה הנוכחי אין אפשרות להתחיל ביציאה מהסגר, אך בכחול לבן עדיין מתנגדים להארכת הסגר, בשל העובדה שחוק הקנסות טרם עבר בקריאה שנייה ושלישית, ומסרבים לאפשר את קיום ישיבת הממשלה שתדון בהארכה כזו.

משרד הבריאות: מהיום - חיסונים מגיל 35 ומעלה

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ה'), אמש אומתו 7,668 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, מתוך 85,827 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות אמנם ירד מעט מהיום הקודם, אך הוא עדיין גבוה מאוד ועומד על 9.2%.

מספר החולים קשה מוסיף להיות גבוה מאוד, ומחלקות הקורונה בבתי החולים כורעות תחת העומס. נכון להבוקר עומד מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים על 1,772, ומתוכם 1,132 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 306.

מאז אתמול בבוקר, בפחות מ-24 שעות, נפטרו בישראל 96 חולי קורונה. מאז תחילת חודש ינואר מתו 1,271 בני אדם כתוצאה מקורונה ומסיבוכיה, יותר מרבע מכלל המתים מאז החלה המגפה בסוף חודש פברואר הקודם. המספר הכולל עומד הבוקר על 4,609.

הערכה: הסגר יוארך בארבעה ימים

אמש (ד') דווח בחדשות 12, גם בכחול לבן מבינים כי לא יהיה מנוס מהארכת הסגר, וכי המצב כעת לא מאפשר את פתיחתו. ההערכה היא כי במשרד הבריאות מבינים, מנגד, כי מבחינה פוליטית לא ניתן יהיה לאשר את הארכת הסגר בשבוע נוסף, כפי שתכננו לדרוש בימים האחרונים, ונראה כי כעת יסתפקו בארבעה ימים בלבד של הארכה, שיביאו אותנו לסיום הסגר ההדוק ביום שישי הבא, ה-5 בפברואר.

עוד נאמר בדיווח כי המומחים במשרד הבריאות לא מבינים מדוע המספרים אינם יורדים, כפי שחזו ההערכות. מומחי המשרד סבורים כי בשבוע הבא נתחיל לראות את הירידה במספר החולים הקשים, אך כזכור זו הייתה ההערכה גם בשבוע הקודם, והדבר לא קרה. מקדם ההדבקה בישראל אמנם ירד לסביבות 0.9, אך המספרים 'תקועים' כבר כמה ימים על נתון זה, ולא ממשיכים לרדת.

בסיור אמש במרכז חיסונים בשדרות אמר נתניהו כי "הסגר יוארך בוודאות" והבהיר כי יביא את הצעת ההחלטה לדיון בממשלה מחר: "אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר - נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן". לדברי ראש הממשלה, "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

שר הבריאות אדלשטיין, שהשתתף אף הוא בסיור עם נתניהו בשדרות, אמר כי "ביקשתי מרה"מ לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי".

לדברי אדלשטיין, "לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה"