משרד הבריאות: ממחר - חיסונים מגיל 35 ומעלה

משרד הבריאות מרחיב את מבצע החיסונים ומוריד את גיל המינימום בחמש שנים נוספות. החל ממחר יוחלו להתחסן מי שמלאו להם 35 ומעלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/21 19:25 יד בשבט התשפא

משרד הבריאות: ממחר - חיסונים מגיל 35 ומעלה
חיסון לקורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מבצע החיסונים מתרחב. משרד הבריאות הודיע הערב (ד') כי מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, הנחה להוריד את גיל המתחסנים ל-35 בתיאום עם קופות החולים, החל ממחר. כזכור, חלק מקופות החולים כבר ניסו להוריד עצמאית את גיל המתחסנים ל-35 ומעלה בשבוע שעבר, אך חזרו בהן לאחר הנחיית משרד הבריאות.

נתונים מעודדים: הדבקה כמעט אפסית אחרי המנה השנייה של החיסון

נכון להיום בצהריים התחסנו, על פי נתוני משרד הבריאות, 2,773,365 מאזרחי ישראל קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ועוד 1,392,907 קיבלו את מנת החיסון השנייה. אמש קיבלו את החיסון כ-200 אלף בני אדם, ירידה ביחס לימים האחרונים, בהם הגיע מספר המתחסנים לכ-225 אלף בני אדם ביום בממוצע.

עוד על פי נתוני משרד הבריאות, למעלה מ-90 אחוזים מבני ה-70-79 קיבלו את מנת החיסון הראשונה. בגילאי 60-69 עומד המספר על 73%, בגילאי 80-89 על 84%, ומגיל 90 ומעלה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון 86%.
בגילאי 50-59 קיבלו את המנה הראשונה כ-60%, ובגילאי 40-49 קיבלו את החיסון הראשון כ-45 אחוזים. 

https://youtu.be/NBa_Qy4AbQY

מנגד, גם התחלואה בישראל מוסיפה להיות גבוהה, וראש הממשלה הבהיר היום כי לא יהיה מנוס מלהאריך את הסגר בשבוע נוסף. בסיור במרכז חיסונים בשדרות אמר נתניהו כי "הסגר יוארך בוודאות" והבהיר כי יביא את הצעת ההחלטה לדיון בממשלה מחר: "אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר - נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן". לדברי ראש הממשלה, "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

אדלשטיין: "לצאת במצב הזה מהסגר - הפקרות ממש"

שר הבריאות אדלשטיין, שהשתתף אף הוא בסיור עם נתניהו בשדרות, אמר כי "ביקשתי מרה"מ לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי".

לדברי אדלשטיין, "לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה".

נכון להיום יש בישראל 75,920 חולי ונשאי קורונה מאומתים. מעט פחות משיא התחלואה בשבוע שעבר, אז הגיע המספר לכ-82 אלף, אך עדיין גבוה מאוד. המצב בבתי החולים ובמחלקות הקורונה קשה מאוד, והדיווחים על עומסים כבדים מאוד במחלקות ועל אמבולנסים שעומדים שעות בכניסות לחדרי המיון עם חולים בשל חוסר מקום הולכים ומתרבים.

1,779 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, ומתוכן 1,207 מוגדרים במצב קשה, ו-324 זקוקים להנשמה. 46 חולי קורונה מתו מאז אתמול בבתי החולים ברחבי הארץ, ומספר המתים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 4,539.

במקביל, על אף הסגר הנמשך כבר קרוב לשלושה שבועות, מספרי התחלואה כמעט ולא יורדים. רמת התחלואה של סביב 1,200 חולים קשה נשמרת כבר תקופה ארוכה, ועל אף הירידה במקדם ההדבקה והאופטימיות הזהירה של המומחים, לא נרשמת בה ירידה משמעותית. מספר הבדיקות הממוצע ירד מכ-120 אלף ביום לכ-85 אלף ביום, אך במקביל השיעור הגבוה מאוד של המאומתים נשמר, ועמד אמש על 9.6%.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן