האדמו"ר מוויז'ניץ הורה: לפתוח את תלמודי התורה

רבי ישראל הגר, ראש החסידות השלישית בגודלה בישראל, הורה לפתוח את כלל מוסדות החינוך של החסידות וקרא לרבנים נוספים לנהוג כמותו, אך הדגיש: "אין להתחיל עם המשטרה, רק להסביר להם בכבוד שזה חיוני עבורנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/21 21:04 י בשבט התשפא

האדמו"ר מוויז'ניץ הורה: לפתוח את תלמודי התורה
רבי ישראל הגר, צילום: David Cohen/Flash90

האדמו"ר מוויז'ניץ, רבי ישראל הגר, הורה הערב (ש') לחסידיו כי החל ממחר מוסדות החינוך של החצר ייפתחו, וקרא גם למנהיגים חרדים אחרים לנהוג כמותו. הרב הגר, העומד בראש החסידות השלישית בגודלה בישראל, הוא חבר במועצת גדולי התורה של מפלגת יהדות התורה, לה יש נציג בכנסת - ח"כ יעקב טסלר. 

"הלימודים זה חיוני, כל המוסדות יהיו פתוחים", אמר לחסידיו. "אין להתחיל עם המשטרה, רק להסביר להם בכבוד שזה חיוני עבורנו. אני מבקש שלא יחסירו אף מילה מדברי בעיתון מחר. למי שיש בעיה יש כתובת אחת: הרב הגר רחוב תורת חיים 4". את הדברים ביקש לפרסם ב"המודיע", ביטאונה הרשמי של סיעת אגודת ישראל, עמה הוא מזוהה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הערב להוראה שנתן האדמו"ר מויז'ניץ, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחשבון הטוויטר שלו: "בעל הבית של ביבי השתגע וכולנו משלמים על זה ביוקר". מאוחר יותר כתב: "מה עושה עכשיו ביבי? מחפש את נכדו של הרבי מויז'ניץ".

גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב ותקף: "לאור הודעת האדמו"ר מויז'ניץ שיפתח את מוסדות החינוך מחר, על שר האוצר להורות ל'פקידים' שלו לעצור את תיקצוב מוסדות ויז'ניץ וכל מוסד אחר שיפעל באופן דומה. ‏אחרת,  המשמעות היא ששר האוצר הוא רק פקיד של האדמו"ר. ‏מדינה שבה סמכות המנהיג הדתי היא מעל הממשלה, זו מדינת הלכה. ‏כלומר, הלכה המדינה".

לעומתם, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הגיב לתיעודי ההמונים המתקהלים בחופי הים בשבת: "איפה השר לביטחון פנים? איפה מפכ"ל המשטרה? איפה האכיפה? איפה הם נעלמו? הבריאות שלנו לא חשובה?".

לילה קשה בבני ברק - ליצמן: "מסע נקמה פראי ותוקפני"

נזכיר, כי בחמישי בלילה, קבוצת חרדים המשתייכת לחסידות ויז'ניץ-מרכז, תקפו רכב בו שהו שני שוטרים, הלמו בו במקלות ואבנים, ניפצו את השמשות וניקבו את הצמיגים. לאחר מכן, הם ניסו לפתוח את דלתות הרכב ולפגוע ביושביו, והשוטרים נאלצו להזעיק כוחות תגבור למקום. בעקבות האירוע החריג, הגיעו למקום עשרות שוטרים כדי לפשוט על ישיבה בחסידות ויז'ניץ-מרכז, כשהם משליכים רימוני הלם.

ההתפרעויות והעימותים בין השוטרים לתושבים נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה והתפשטו לכמה מוקדים בעיר. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה מתפרעים. במהלך הלילה והבוקר פורסמו תיעודים שונים בהם נראית האלימות שהפגינו השוטרים כלפי המתפרעים. באחד הסרטונים נראה שוטר שמכה את אחד האנשים במקום באמצעות אלה, ואדם אחר שנגרר על ידי הכוחות המשטרתיים. במהלך פעילות המשטרה נעצרו 6 חשודים בגין הפרות סדר ונפצעה שוטרת באורח קל.