המלצת ועדת החיסונים: בני 16-18 יחוסנו נגד קורונה

המלצת ועדת החיסונים מתייחסת לבני הנוער בלבד, אך מעבר לכך היא ממליצה שלא לחסן בני 40 ומטה. החלטה סופית תתקבל על ידי מנכ"ל משרד הבריאות. עיכובים צפויים בקבלת חיסונים בשבוע האחרון של ינואר ובתחילת חודש פברואר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/01/21 20:56 ח בשבט התשפא

המלצת ועדת החיסונים: בני 16-18 יחוסנו נגד קורונה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החיסונים במשרד הבריאות החליטה הערב (ה') להמליץ על הרחבת מבצע "חוזרים לחיים" ומתן חיסון נגד קורונה לגילאי 18-16, בכדי לא לפגוע בבחינות הבגרות. הוועדה דנה באפשרויות השונות להמשך המבצע, בשל הדיווחים כי צפויים בתחילת חודש פברואר שיבושים קלים במתן מנות החיסון, עם מספר נמוך יותר של חיסונים שיגיע לארץ. הוועדה המליצה שלא לחסן קבוצות גיל נוספות מתחת לגיל 40, וההחלטה הסופית נתונה לשיקולו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי.

בכירים במשרד הבריאות עדכנו היום את ראשי קופות החולים, כי צפויים עיכובים בקבלת חיסונים בשבוע האחרון של ינואר ובתחילת חודש פברואר. כתוצאה מכך, בסוף החודש מספר המתחסנים בכל שבוע צפוי לרדת מ-1.2 מיליון ל-600 אלף בלבד, אלא אם מתן המנה השנייה של החיסון יידחה לטובת מתחסני המנה הראשונה. במשרד הבריאות מפעילים לחף על פייזר שתגדיל את כמות החיסונים.

שר הביטחון בני גנץ, הגיב להמלצת הוועדה: "בהתאם לדרישת כחול לבן בישיבת הממשלה החליטה ועדת התיעדופים לחסן את בני 16-18. נמשיך לעמוד ישר על מה שנכון מתוך הממשלה ולא ניתן לשיקולים פוליטיים לקבוע סדרי עדיפות במלחמה בקורונה. החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, אחרי שדאגנו שהמורים יחוסנו עלינו לוודא שבני הנוער יוכלו לקיים את הבגרויות ולחזור למסגרות בהקדם".

https://www.youtube.com/watch?v=BWm2mjsYlts

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן