חוזרים לשחק: אושר קיום משחקי כדורגל וכדורסל בליגות הבכירות

ועדת השרים לקורונה אישרה את חידוש משחקי הכדורגל והכדורסל בליגות הבכירות, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך 24 שעות. השר טרופר: "נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/01/21 15:15 ח בשבט התשפא

חוזרים לשחק: אושר קיום משחקי כדורגל וכדורסל בליגות הבכירות
בית"ר ירושלים נגד מכבי חיפה, סוף העונה שעברה, צילום: פלאש 90

על אף הסגר ההדוק והעלייה בתחלואה, ועדת השרים לקורונה אישרה היום (ה') קיום משחקי כדורגל וכדורסל בליגות הבכירות, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, תתאפשר הפעלת מקום לאימון ספורט, לרבות בריכות שחייה, המשמש בעבור אימון של ספורט מקצועי או בעבור תחרות של ספורטאי מקצועי. ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך 24 שעות.

המתווה אושר פה אחד ללא מתנגדים. שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר לאחר האישור: "אני שמח על כך שלאחר מאבק הצלחנו להחזיר את המשחקים כבר בסוף השבוע הקרוב. נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים".

במכתב שהעביר לראשי המועדונים בליגת הבורסה, הדגיש ארז כלפון, יו"ר מנהלת ליגות הכדורגל , את החשיבות בשמירה על הסגר והנחיות משרד הבריאות. "יובהר ויודגש כי חלה חובה על כל אנשי הקבוצה, להקפיד ולשמור על הנחיות הסגר בהתאם להנחיות ממשלת ישראל לכלל תושבי המדינה, למעט כאמור יציאה לאימוני ומשחקי הקבוצות. אישור הפעילות אינו מהווה עילה ליציאה מהבית לכל פעילות אחרת שאינה קשורה לפעילות הקבוצה".

מנהלת הליגה בשנה שעברה

מנהלת הליגה בשנה שעברהצילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

עוד הוא כתב, כי אי הקפדה טומנת בחובה סנקציות על המועדונים: "אבקש להדגיש את חשיבות שמירת הכללים השונים ב דגש על שמירת מרחק ועטיית מסיכות בכל זמן למעט שחקנים בזמן פעילות והמאמן בזמן המשחקים (חל איסור שימוש בחדרי ההלבשה באימונים) ושמירה על כמות האנשים הנכנסים למגרשים בזמן המשחקים בהתאם להנחיות המנהלת כפי שפורסמו. כל עצירה נוספת של המשחקים תוביל להשלכות ספורטיביות וכלכליות הרסניות. כמו כן, כל הפרה של הנחיות אלו יובילו לנקיטת סנקציות כנגד מפר ההנחיה ולשלילת כספי תמריץ הקורונה".

במנהלת הליגה פועלים מול משרד הבריאות לקבלת אישור לביצוע מבצע חיסונים מרוכז ומהיר לקבוצות הליגות המקצועניות. בנוסף, אנו המנהלת מקיימת שיח רציף מול ראשי משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט לקידום הליך חזרת האוהדים למשחקים. 

הליגה הלאומית לא תחדש את המשחקים. כלפון כתב לראשי המועדונים: "לצערנו, למרות עבודה מאומצת שנעשתה, ממשלת ישראל לא אישרה את חזרת הליגה למשחקים בסוף השבוע הקרוב. פעילות המשחקים תחודש רק לאחר סיום הסגר. יחד עם זאת, חרף החלת הסגר הכללי על תושבי המדינה ולאור המאמצים שנעשו אל מול משרדי הממשלה, אימוני קבוצות הליגה הלאומית ימשכו גם בתקופת הסגר הנוסף, תחת שמירה הדוקה על כל כללי ההתנהלות הנדרשים". 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן