תביעת דיבה הוגשה נגד שרון אלרעי-פרייס

ארבעה רופאים שהשתתפו בסרט של אורלי וגיא תובעים את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות על שכינתה אותם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/01/21 13:09 ח בשבט התשפא

תביעת דיבה הוגשה נגד שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: דוברות משרד הבריאות

ארבעה רופאים שהתראיינו בסרט "מה אם העולם טועה?" של אורלי וילנאי וגיא מרוז הגישו היום (ה') תביעת דיבה נגד ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כך על פי פרסום של חדשות 12. הם טוענים שאלרעי-פרייס הכפישה את שמם בהודעת ווצאפ שפורסמה בתקשורת וטוענים שכינתה אותם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". הרופאים הגישו לפני כשבוע וחצי מכתב התראה לאלרעי-פרייס, ולטענתם היא לא השיבה. 

הרופאים, פרופסור אהוד יצחק קימרון, פרופסור אייל שחר, פרופסור איתן פרידמן וד"ר אמיר שחר, השתתפו בסרט השנוי במחלוקת של אורלי וגיא, המנסה להטיל בספק את מגיפת הקורונה והשפעותיה הקשות.

ארבעת הרופאים דורשים מראש שירותי בריאות הציבור תיקון והכחשה לדבריה באותו הפורום שבו כתבה את ההודעה, וכן לפרסם את פסק הדין שיינתן בהליך זה על חשבונה. עוד דורשים הרופאים פיצוי של כ-150,000 שקלים, זאת לפי חוק איסור לשון הרע.

בהודעה, שכאמור - תמונה שלה הופצה בתקשורת - כתבה אלרועי-פרייס: "כשבכירים באיגוד רופאי בריאות הציבור משתתפים במהלך פנדמיה שמאיימת על כולנו בסרט של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, שכל מטרתו לערער את אמון הציבור, נדרש לעצור ולעשות חשבון נפש עמוק.

בהתייחס להודעת הוואטסאפ של אלרעי-פרייס, כתבו הרופאים במכתב התביעה: "ההודעה, מתחילתה ועד סופה, רוויה בהשמצות שקריות על התובעים החמורות שבהן הן האמירות שהתובעים הם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". אלה אמירות מבזות, משפילות וכאלה ששמות ללעג את תפקידם, את השכלתם האקדמית, את נסיונם ואת מקצועיותם של התובעים. ההודעה מהווה לשון הרע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן