יום שני ברציפות: יותר מ-200 אלף התחסנו

כ-134 אלף קיבלו את המנה הראשונה, וכ-71 אלף את המנה השנייה. 2,365,000 קיבלו את החיסון עד כה. ועדת התעדופים תדון היום בפתיחת מבצע החיסונים לכלל הגילאים, בכפוף לתנאים שיציב משרד הבריאות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/01/21 07:52 ח בשבט התשפא

יום שני ברציפות: יותר מ-200 אלף התחסנו
נתוני חיסונים גבוהים במיוחד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע החיסונים נמשך, ואמש (ד') חוסנו למעלה ממאתיים אלף ישראלים נגד קורונה, זה היום השני ברציפות. על פי הנתונים שמסר הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין, כ-134 אלף התחסנו במנה הראשונה, וכ-71 אלף קיבלו את מנת החיסון השנייה. בסך הכל התחסנו עד כה 2,365,000 אזרחים במדינת ישראל נגד קורונה, מתוכם 692 אלף כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה.

חלק מקופות החולים החלו להוריד את גילאי החיסון

על רקע ההתקדמות במבצע החיסונים מחד, ומנגד ההאטה היחסית במספר המתחסנים היומי במנה הראשונה, והרצון של משרד הבריאות להגיע ליעד של רבע מיליון מתחסנים ביום, ועדת התעדופים של המשרד תדון בהמשך היום בפתיחת מבצע החיסונים לכל הגילאים, כך שכל מי שרוצה וגילו מעל 16 יוכל לקבוע תור לחיסון.

חברי הוועדה ידונו בפתיחת המבצע לכלל האוכלוסייה, בכפוף להגבלות שדורש השר אדלשטיין מקופות החולים, לפיהן ישאירו הקופות כמות מסוימת של חיסונים בצד, עבור קשישים ואוכלוסיות בסיכון שטרם התחסנו. לחילופין תדון הוועדה בתעדוף תלמידי כיתות י"א-י"ב, כדי לאפשר חזרה בטוחה ככל האפשר אל ספסל הלימודים.

כזכור, מוקדם יותר השבוע המליץ משרד הבריאות לנשים בהריון לבוא ולהתחסן, והן קיבלו תעדוף יחד עם האוכלוסייה שמעל גיל 40, על רקע הזינוק במספר הנשים ההרות שאושפזו במצב קשה לאחר שנדבקו, כשמומחים מעריכים שייתכן קשר בין הידבקות במוטציה הבריטית לבין התחלואה של נשים בהריון. 

אמש הודיעו חלק מקופות החולים - כללית ומאוחדת - על אפשרות לקביעת תורים לחיסון גם מעל גיל 35, אך משרד הבריאות התערב והקופות חזרו בהן. עם זאת, נראה שבשל הביקוש הקיים ועל רקע הדיווחים על מתחמי חיסון ריקים, צפויה הוועדה לאשר את פתיחת מבצע החיסונים עבור כלל האוכלוסייה, אם לא היום אז בימים הקרובים.